![]() |
| | |||||||
| Bekijk resultaten enquête: Wanneer neem jij je Whey shakes? | |||
| Whey shakes, wat zijn dat? | | 0 | 0% |
| 1 shake in de ochtend | | 1 | 8,33% |
| Ochtend en na de trainingq | | 6 | 50,00% |
| Ochtend en voor en na de training | | 2 | 16,67% |
| ochtend,voor en na de training en voor het slapen | | 1 | 8,33% |
| neem er geen | | 2 | 16,67% |
| Stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
| | LinkBack | Onderwerp Opties |
| | #16 | |
| Member Geregistreerd: Apr 2008
Karma Power: 0 | Citaat:
Wat is je fitness doel? Waar haal jij voldoende eiwitten/amino's uit, hoeveel gram eet je per dag? Hoop vragen maar zo wordt de discussie waardevol!!! d | |
| | |
| | #17 |
| Senior Member Geregistreerd: Aug 2007
Karma Power: 17 | Zelf vaak wei bij/in het ontbijd en na het trainen
__________________ Als ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest? |
| | |
| | #18 |
| Senior Member Geregistreerd: Oct 2007 Locatie: Belgium
Karma Power: 19 | wat is whey eigenlijk ?? |
| | |
| | #19 |
| Super Moderator Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: belgie Leeftijd: 42
Karma Power: 25 | whey proteine is snel opneembare proteine
__________________ snoep gezond eet een dumbbell Jacky den mod Jacky's log:http://www.dutchfitness.com/f27/jacky-s-logje-214/ |
| | |
| | #20 |
| Senior Member Geregistreerd: Dec 2007 Locatie: niet op DBB Leeftijd: 20
Karma Power: 17 | ik drink eigenlijk alleen een shake als ik er zin in heb ... als ik honger heb maar weet niet wat eten ofzo ... dan neem ik ook een shake |
| | |
| | #21 | |
| Senior Member Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: drunen Leeftijd: 27
Karma Power: 10 | Citaat:
Door de snelle opname heeft whey een rendement van 90-95% en de "normale" shake maar één van 40-60% Door de snellere opname is je spier ook sneller hersteld , met als gevolg dat je minder lang in een catabole status bent ,..... Niet van waarde 's ochtends en 's avonds ben ik met je eens dat er weing toevoeging is ; | |
| | |
| | #22 |
| Member | alleen 's morgens voeding is de rest van de dag dik in orde, dus vinnek een shake rondom trainen wat overroepen. |
| | |
| | #23 | |
1. Dat klopt alleen als er op dat moment onvoldoende eiwitaanvoer is. Als er al voldoende aanvoer is, heeft extra eiwit weinig toegevoegde waarde. 2. Eiwit heeft van mond tot bloed een behoorlijk lange verwerkingstijd, zelfs de snelste wei-drank doet er op een lege maag minstens een half uur over om uberhaupt het bloed te bereiken, en de piekwaarde valt nog later. Om een piek in het bloed te krijgen zal je dus ruim van tevoren die wei moeten drinken. Dan moet je ook nog rekening houden met dat de vertering tijdens de training enorm vertraagd is. 3. Alleen na de nacht is je maag echt leeg. sOchtends plemp je er met het ontbijt eiwit in, vanaf dat moment levert de maag in hapklare porties het eiwit aan de darm af. Voordat de maag leeg is gooi je er alweer een nieuwe laag bovenop, enzovoorts, tot in de late avond. Pas uren later, ergens tijdens de nacht, houdt de eiwitaanvoer op. Kortom, het is vooral belangrijk dat je gemiddeld genoeg eiwit naar binnenkrijgt; maag en darmen verdelen het dan gelijkmatig over de dag. Om de katabole toestand om te buigen in anabool zijn vooral koolhydraten van belang. Snelle suikers maken je in de vroege ochtend en na de training het snelste anabool. De waarde daarvan is niet zozeer de nieuwe aanmaak van spiereiwit, maar vooral het stoppen van de afbraak van spiereiwit. | |
| | |
| | #24 |
Karma Power: 25 | hmmm ik ga gedeeltelijk met beide mee het beste is om direct na de training snelle koolhydraten te nemen denk aan vitargo of x-targo en een 20 minuten daarna een whey shake
__________________ snoep gezond eet een dumbbell Jacky den mod Jacky's log:http://www.dutchfitness.com/f27/jacky-s-logje-214/ |
| | |
| | #25 |
| Member Geregistreerd: Apr 2008
Karma Power: 0 | Peter, wat is whey dan precies? En waarom buigen koolhydraten het katabool proces om? Zinnige vragen en volgens mij kom jij met goede antwoorden.... |
| | |
| | #26 | |
2. Hormonen reageren op koolhydraten waardoor je hormonaal in anabole toestand komt. Onder meer houdt dat in minder eiwitafbraak en meer eiwitsynthese. Voor de synthese heb je ook aanvoer van nieuwe eiwitten nodig, sochtends vroeg heb je die nog niet want wat je eet/drinkt moet eerst nog verwerkt worden. Dus koolhydraten stoppen het katabolisme, maar pas als de verteerde eiwitten binnen gaan komen gaan de spieren er weer op vooruit. | |
| | |
| | #27 | |
In de BB wordt er ook veel gedaan onder het motto van ; baat t niet dan schaadt t niet ,... ofwel, als je met een laag BF traint en je een low-carb dieet volgt zul je voor tijdens de training minder carbs hebben te verbranden en zelfs over kunnen gaan naar eiwitverbranding ,... dat gecombineerd met de spierafbraak(training) maakt dat de eiwit bron in je lichaam kleiner wordt terwijl het "te repareren" gebied groter wordt. Imo word er vaak om deze gedachte toch extra eiwitten ( en dan het liefst zo snel mogelijk=whey ) ingenomen. De carbs zijn idd zeker belangrijk na de training om anabool te worden ,... maar ik hoop dat dat duidelijk is en geen uitleg behoeft voor iedereen | |
| | |
| | #28 |
Karma Power: 25 | eeeuuuh wat bedoel je precies XXLtje
| | |
| | #29 |
Karma Power: 10 | |
| | |
| | #30 |
Karma Power: 25 | hahaha morguh XXLtje
| | |
| Tags: shake, whey |
| Onderwerp Opties | |
| |