| | 
19-10-07, 13:38
|  | Senior Member | | Geregistreerd: Sep 2007 Locatie: Confederate States
| | | Ben deze Dinsdag naar de longarts geweest en even gevraagd hoe het nu echt zit, ik zie altijd veel cijfers en zag altijd ongeveer 3 liter, maar de opname van het zuurstof schijnt anders te zijn.
Ik kan ongeveer 3/4 van mijn normaal inademen, in mijn geval ongeveer 3 liter.
En de opname capaciteit is ongeveer 1/2, dus 2 liter.
Wel zit ik gewoon in rust aan een zuurstof in bloed van 98%, en dat is dus gewoon goed, alleen de problemen komen als ik aan de arbeid ga, dus trainen.
Daarom is bij mij de progressie van de spieren niet optimaal te noemen, maar met gewichten stoeien is al vanaf mijn jeugd een hobby en zal dat ook altijd blijven. | 
19-10-07, 13:41
|  | Super Moderator | | Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: belgie
| | | gewoon doorzetten en doen wat je kan ....
maar merk je helemaal geen verbeteringen door het sporten dan??
19-10-07, 13:58
| | Jawel, als ik door omstandigheden tijden niets kan doen dan heb ik soms een week spierpijn...... een week hé, en dan kan ik niets doen.
En dat heb ik nu niet of weinig, en kan behoorlijk doorgaan en de gewichten opfokken.
Bij inspanning daalt de zuurstof in bloed in de gevarenzone, maar op één of andere manier heb ik daar weinig last van ( kan ook komen omdat ik het al heb vanaf eind jaren 80 al  ), maar als ik even stop is het in no time weer optimaal, en dat is waarschijnlijk ook te danken aan het feit dat ik gewoon blijf trainen. | 
19-10-07, 14:20
| | Senior Member | | Geregistreerd: Aug 2007
| | Citaat:
Origineel gepost door forrest Jawel, als ik door omstandigheden tijden niets kan doen dan heb ik soms een week spierpijn...... een week hé, en dan kan ik niets doen.
En dat heb ik nu niet of weinig, en kan behoorlijk doorgaan en de gewichten opfokken.
Bij inspanning daalt de zuurstof in bloed in de gevarenzone, maar op één of andere manier heb ik daar weinig last van ( kan ook komen omdat ik het al heb vanaf eind jaren 80 al  ), maar als ik even stop is het in no time weer optimaal, en dat is waarschijnlijk ook te danken aan het feit dat ik gewoon blijf trainen. | Da's een geluk bij een ongeluk!
Je zuurstofvermogen wordt bij krachttraining niet echt op de proef gesteld, de meeste krachtoefeningen vragen vooral anaeroob explosief vermogen. Wat dat betreft heb je een goede sport gekozen.
Bij duurtraining of sporten waarbij veel gerend wordt (voetbal) wordt een veel groter beroep op je zuurstofvermogen gedaan, daarbij zou je dus een veel groter nadeel hebben.
Ik ben wel benieuwd hoeveel het scheelt. Heb je cijfers, bijvoorbeeld je VO2max of hoeveel watt (of kcals per minuut) je op fietstrainer of loopband kan leveren zonder te verzuren? | 
19-10-07, 14:52
| | Dat is ook waarom ik niet aan hardlopen doe, en niet of slecht kan fietsen ( dat slaat in mijn benen ).
Nee, die cijfers heb ik niet, ik heb weleens een fietstest gedaan, en dat zijn niet de leukste testen, al was de laatste test minder erg omdat het zuurstof rijke bloed uit mijn hand ( bij mijn duim ) werd gehaald.
maar ik heb weleens gehad dat ze 5 minuten liepen te pieren omdat ze de ader niet konden vinden ( in mijn pols ) en toen maar bloed uit mjn lies namen  | 
19-10-07, 16:59
| | Senior Member | | Geregistreerd: Aug 2007
| | Citaat:
Origineel gepost door forrest Dat is ook waarom ik niet aan hardlopen doe, en niet of slecht kan fietsen ( dat slaat in mijn benen ).
Nee, die cijfers heb ik niet, ik heb weleens een fietstest gedaan, en dat zijn niet de leukste testen, al was de laatste test minder erg omdat het zuurstof rijke bloed uit mijn hand ( bij mijn duim ) werd gehaald.
maar ik heb weleens gehad dat ze 5 minuten liepen te pieren omdat ze de ader niet konden vinden ( in mijn pols ) en toen maar bloed uit mjn lies namen  | Je kan gewoon op een moderne fietstrainer aflezen wat je aan arbeid (watt of kcals per minuut) kan leveren zonder toenemend buiten adem te raken.
VO2max kan je meten/schatten door bv te kijken hoeveel Km je kan afleggen in een bepaalde tijd. Er zijn webpagina's waarop je dan de afstand, de tijd en nopg een paar dingen invult en dan geeft-ie je huidige VO2max die je dan kan vergelijken met de normaalwaarden. | 
19-10-07, 19:05
| | | hmm dat wist ik niet van die sites is voor mij ook wl interessant heb ook astmatische bronchitus en ja ik moet dus ook inhaleren......en al zolang..
20-10-07, 00:09
| | Citaat:
Origineel gepost door PeterE Je kan gewoon op een moderne fietstrainer aflezen wat je aan arbeid (watt of kcals per minuut) kan leveren zonder toenemend buiten adem te raken.
VO2max kan je meten/schatten door bv te kijken hoeveel Km je kan afleggen in een bepaalde tijd. Er zijn webpagina's waarop je dan de afstand, de tijd en nopg een paar dingen invult en dan geeft-ie je huidige VO2max die je dan kan vergelijken met de normaalwaarden. | Heb je toevallig ook wat internet adressen voor mij, ik zou niet weten waar en hoe ik moet zoeken. | 
20-10-07, 09:01
| | | hahaha ja die adressen vergatik dus te vragen ...
24-10-07, 02:36
| | Senior Member | | Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: gym
| | welkom!  | 
24-10-07, 11:38
| | | maar moet jij ook inhaleren dan forrest of helemaal niets
24-10-07, 19:57
|  | Senior Member | | Geregistreerd: Oct 2007
| | | hebben ze tegenwoordig toch ook andere zooi voor buiten die inhalerings dingen? | 
24-10-07, 22:37
| | | Ja ik heb een inhalator genaamd "symbicord", en 1 tabletje meuk per dag.
inhalator gebruik ik niet zoveel, krijg altijd een zenuwachtig gevoel erbij, tenenkrommend bah | 
25-10-07, 06:19
| | | ik heber twee hahaha seratide voor 's morgens en ventolin indien nodig hahaha is niet leuk
25-10-07, 10:03
|  | Senior Member | | Geregistreerd: Oct 2007
| | | Blij dat ik dat niet heb. Vreemd dat er nog niets is gemaakt zodat je die inhalers niet meer nodig hebt. |  | | | Onderwerp Opties | Zoek in Onderwerp | | | | | Weergave Modus | Lineare Modus |
Post Regels
| You may not post new threads You may not post replies You may not post attachments You may not edit your posts HTML code staat Uit | | | | | Welkom! | Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord | |