Fitness-Seller.nl Webshop
Ga Terug   DutchFitness.com Forum > Fitness en Gezondheid > Fysieke en Mentale Gezondheid

Antwoord

Topic Opties Zoek in Topic Weergave Modus
Oud 13-07-08, 00:41
Loca's Avatar
Senior Member

Loca has a brilliant futureLoca has a brilliant futureLoca has a brilliant futureLoca has a brilliant futureLoca has a brilliant futureLoca has a brilliant futureLoca has a brilliant futureLoca has a brilliant futureLoca has a brilliant futureLoca has a brilliant futureLoca has a brilliant future
Voor de dames: Groepslessen in de sportschool

De heren mogen natuurlijk ook meepraten.

Worden er groepslessen aangeboden bij jou in de sportschool?
(Bijvoorbeeld B.B.B., BodyPump, Body Combat, BodyJam, Bootcamp, Tai Bo, Pilates, RPM, Spinning, Steps, etc.)

Doe jij wel eens mee aan één of meer van die lessen? Zo ja, welke?

Doe je dit naast krachttraining? Of ga je juist naar de sportschool voor één of meer groepslessen?

Hoe vaak in de week volg je een groepsles?

En als laatste vraag, niet geheel onbelangrijk, welke resultaten merk je?
Met citaat antwoorden
Oud 13-07-08, 00:49
Administrator

admin is a name known to alladmin is a name known to alladmin is a name known to alladmin is a name known to alladmin is a name known to alladmin is a name known to all
Spinning doen ze bij ons regelmatig. Zelf nooit gedaan ik sta er altijd op te kijken op armendag, veel luide muziek dat wel. Moet er toch maar eens aan meedoen, het moet wel erg goed zijn voor de conditie en vetverbranding!
Met citaat antwoorden
Oud 13-07-08, 01:00
jacky den bels's Avatar
Super Moderator

jacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond repute
nog niet maar het zou gaan gebeuren ;ik weet alleen niet in welk jaar...

jacky's DC logje
Met citaat antwoorden
Oud 13-07-08, 01:20
Loca's Avatar
Senior Member

Loca has a brilliant futureLoca has a brilliant futureLoca has a brilliant futureLoca has a brilliant futureLoca has a brilliant futureLoca has a brilliant futureLoca has a brilliant futureLoca has a brilliant futureLoca has a brilliant futureLoca has a brilliant futureLoca has a brilliant future
Wie niet van lange verhalen houdt moet deze maar even overslaan

Bij de eerste sportschool waar ik trainde heb ik een aantal maanden fanatiek aan groepslessen meegedaan.
De sportschool bood de lessen van het Les Mills programma. (Les Mills - Les Mills Netherlands)

De les waaraan ik meedeed was Body Combat.
Ook heb ik nog een tijd Bootcamp gevolgd, een erg leuk programma met bodyweight oefeningen waarbij je ook gebruik maakt van weerstandsbanden.

Aan het begin stond ik redelijk sceptisch tegenover groepslessen.
Als stoere meid die bokste en aan krachttraining deed waren ''die huppelklasjes'' toch niets voor mij?!
Uit nieuwschierigheid heb ik toch een keer meegedaan aan Bootcamp.
Tot mijn verbazing vond ik het ontzettend leuk om te doen!
Je bent individueel bezig maar toch in groepsverband. Iets dat voor sommige mensen een extra motivatie kan zijn om door te blijven sporten.
Lekker muziekje, goede instructeur die er voor zorgt dat je je ook echt inzet tijdens de workout.
Je doet een warming up en een cooling down.
En met oefeningen die afgeleid zijn van de oefeningen die je in de fitnesszaal doet pak je je gehele lichaam aan.

Ik merkte dat het erg leuk was om weer eens in groepsverband te trainen in plaats van enkel individueel.
Ik merkte dat ik na een training met een voldaan gevoel naar huis ging. (Net als met krachttraining!)
Ik merkte dat mijn conditie toch niet zo goed was als dat ik dacht..
Ik merkte ook dat deze conditie met elke les verbeterde.
Ik merkte dat ik mijn lichaam op een heel andere manier trainde dan met 'gewoon' fitness.
Ik merkte dat het een goede aanvulling was op mijn reguliere fitness trainingen.
De oefeningen kwamen veelal overeen, maar de uitvoering ervan verschilde enorm.
Bepaalde 'probleemzones' die ik met mijn reguliere trainingen nog niet specifiek aanpakte, verbeterden merkbaar.
Regelmatig ging ik na een fitnesstraining nog even een uurtje 'Bootcampen'.
Dit was mijn versie van cardio.

Later ben ik overgestapt naar Body Combat.
Door de raakvlakken met (kick) boksen was dit voor mij een erg leuke les.
2 keer per week werd deze les aangeboden.

Mijn ervaring was dus erg positief!
Het was een leuke vervanging voor de crosstrainer, het viel goed te combineren met mijn krachttrainingsschema, de vrouwelijke probleemzones werden goed aangepakt en het was ook nog eens gezellig.

Voor de dames die het nog niet geprobeerd hebben is het zeker aan te bevelen om een keer aan een groepsles mee te doen.
Vaak hebben lesprogramma's een specifiek doel.
(Bijvoorbeeld het verbeteren van conditie, uithoudingsvermogen, of lichaamshouding).
Voor iedereen zal er wel iets bij zitten wat je aanspreekt.

Voor de mannen is spinning een zeer geschikte les.
Goed voor conditie en uithoudingsvermogen, maar ook als een (pittige) vorm van cardiotraining.
Andere lessen kunnen natuurlijk ook, maar mijn ervaring is dat mannen daar echter toch ondergerepresenteerd worden.
Het leidt ook erg af, al die dames die springen en bukken en doen...

Nu ben ik benieuwd naar de ervaringen van anderen!
Met citaat antwoorden
Oud 13-07-08, 10:28
Senior Member

Blondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond repute
Bij ons hebben ze ook meerdere groepslessen. Body step, body jam, spinning, pilatus, balance, slimming, total work out, fitness, kick&fun, body pump, dat was het dacht ik (mischien wat vergeten maar ach)
Zelf deed ik mee met fitness les, daar is de liefde voor trainen vandaan gekomen. Soms doe ik mee met body pump, erg leuke les. En spinning paar keer gedaan. Spinning ziet er moeilijker/zwaarder uit dan het is, dus admin gewoon een paar keer mee doen.
Pump is echt super, allespiergroepen komen aan bod.
Doe nu weining mee nog met de lessen (laatste jaren 2x gedaan) Zelf mis ik altijd nog iets extra's na een les.
De lessen zijn super ideaal voor mensen die niet zelf de motivatie hebben om door te trainen en dus na 10/20minuten het al voor gezien houden. Heb ik gelukkig geen last van.
Wel wil ik met Pump weer iets meer gaan doen, omdat het leuk is. Maar dat kan ook zo nog maar 6maand duren.
Oud 14-07-08, 11:09
konijn342's Avatar
Senior Member

konijn342 has much to be proud ofkonijn342 has much to be proud ofkonijn342 has much to be proud ofkonijn342 has much to be proud ofkonijn342 has much to be proud ofkonijn342 has much to be proud ofkonijn342 has much to be proud ofkonijn342 has much to be proud of
Ik denk dat groepslessen nu wel erg populair zijn en dat vrijwel elke sportschool het wel aanbiedt,de mijne dus ook.Ik heb er 2 keer aan mee gedaan,opzich best leuk,alleen ik moet dan als nog rekening houden met de tijden en daar heb ik geen zin in.

Ik heb twee keer aan body pump mee gedaan,best leuk,maar ik werd gewoon doof gebeukt door de muziek (de muziek is trouwens vanaf buiten altijd nog te horen )..

En dat de mannen ondergereprsenteerd worden, komt hoogst waarschijnlijk omdat er vrijwel geen mannen aan mee doen ?
Met citaat antwoorden
Oud 14-07-08, 11:11
jeffreyl's Avatar
Senior Member

jeffreyl has a reputation beyond reputejeffreyl has a reputation beyond reputejeffreyl has a reputation beyond reputejeffreyl has a reputation beyond reputejeffreyl has a reputation beyond reputejeffreyl has a reputation beyond reputejeffreyl has a reputation beyond reputejeffreyl has a reputation beyond reputejeffreyl has a reputation beyond reputejeffreyl has a reputation beyond reputejeffreyl has a reputation beyond repute
Citaat:
De heren mogen natuurlijk ook meepraten.
Ik begon al een afscheiding te ruiken

Wees vrij in je denken:)

Bekritiseer je ontworpen oordelen over alle elementen uit het leven.

Psychedelica is de sleutel die past op het slot van het begrensde gedachtegoed die schapen met zich dragen.
Met citaat antwoorden
Oud 14-07-08, 19:55
jacky den bels's Avatar
Super Moderator

jacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond repute
Citaat:
Origineel gepost door jeffreyl Bekijk Post
een keer in de douche gaan wil ook wel eens helpen Jef

jacky's DC logje
Met citaat antwoorden
Oud 14-07-08, 20:11
Loca's Avatar
Senior Member

Citaat:
Origineel gepost door jeffreyl Bekijk Post
Die zin heb ik er speciaal in gezet omdat ik hoopte op jouw reactie
Met citaat antwoorden
Oud 14-07-08, 20:41
jeffreyl's Avatar
Senior Member

jeffreyl has a reputation beyond reputejeffreyl has a reputation beyond reputejeffreyl has a reputation beyond reputejeffreyl has a reputation beyond reputejeffreyl has a reputation beyond reputejeffreyl has a reputation beyond reputejeffreyl has a reputation beyond reputejeffreyl has a reputation beyond reputejeffreyl has a reputation beyond reputejeffreyl has a reputation beyond reputejeffreyl has a reputation beyond repute
Je zou eens moeten gaan schaken

Wees vrij in je denken:)

Bekritiseer je ontworpen oordelen over alle elementen uit het leven.

Psychedelica is de sleutel die past op het slot van het begrensde gedachtegoed die schapen met zich dragen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Tags
dames, groepslessen, sportschool

Topic Opties Zoek in Topic
Zoek in Topic:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus

Post Regels