DutchFitness.com Forum

Nederlands-Belgisch Fitness & Gezondheid Board

Ga Terug   DutchFitness.com Forum > Fitness en Gezondheid > Voeding Spieropbouw

Fitness-Seller.nl Webshop
Antwoord

LinkBack Topic Opties Zoek in Topic Weergave Modus
Oud 09-11-07, 14:02
Senior Member

Kartoffelz is a splendid one to beholdKartoffelz is a splendid one to beholdKartoffelz is a splendid one to beholdKartoffelz is a splendid one to beholdKartoffelz is a splendid one to beholdKartoffelz is a splendid one to beholdKartoffelz is a splendid one to beholdKartoffelz is a splendid one to behold
Red face Kartoffelz's "voedingsschema"

Beste BB'ers,

Als allereest zal ik me even voorstellen:

Ik ben Erwin, 18 jaar, 1.95 cm, 75,5 Kg (ja, ik weet dat dit in verhouding met mijn lengte inderdaad te licht is).
Ik ben nu al geruime tijd bezig met trainen (ongeveer een 2 jaar) en ben begonnen bij 65 Kg. Zoals jullie misschien nu wel begrijpen is/was het mijn bouw niet om als BB'er eruit te zien. Daar werk ik dus ook graag aan.

Ik heb het dus zelf altijd wel vervelend gevonden om altijd tenger te zijn, helemaal met deze lengte. Gelukkig zit er in ieder geval al +\- 10 Kg aan en ziet er al stukken beter uit, maar we zijn er nog niet.
Ik probeer altijd zoveel mogelijk te eten, misschien is het nog te weinig (?) of moet ik gevarieerder eten. Daarom ben ik ook volkomen eerlijk over mij eetpatroon, maar ik wil er wel graag bijzeggen dat ik vroeger moeite had om dit alles door de keel te krijgen:

(Periode op school)
's Ochtends
7.50: Brinta
9.15: 2 boterhammen met kaas
10.45: 2 boterhammen met kaas (met gevulde koek (soms))
12.30: 2 boterhammen met kaas

's Middags
rond 14.00: 2 boterhammen
(Periode thuis)
Appel en/of banaan

's Avonds
18.00: gewoon een bord warm eten
21.00: Kwark
22.00: Whey-shake

Ik zou hier graag kritiek/aanpassingen op willen, want ik zou toch graag zo snel mogelijk meer kilo's willen kweken. En ja, ik weet dat het inderdaad veel tijd gaat kosten.
Ook wil ik graag aangeven dat van de 2 jaar dat ik nog maar 1 jaar echt goed serieus ben begonnen. Het eerste jaar heb ik in principe een beetje verprutst.
Ik had destijds een zeer slechte motivatie, at helemaal niet goed en maakte niet alle oefeningen af. Dit vind ik zelf ook zeer jammer, want als ik het eerste jaar gewoon meteen goed was begonnen had ik nog betere resultaten kunnen bereiken.

In ieder geval hartelijke dank voor de (opbouwende) kritiek, want ik ben van mening dat de pro's het mij beter kunnen vertellen dan ikzelf.

- Erwin
Met citaat antwoorden
Oud 09-11-07, 14:08
jacky den bels's Avatar
Super Moderator

jacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond repute
ik weet niet of je koude rijst en pasta lust anders zou je om 10.45 bijvoorbeeld een 60 gr rijst met tonijn en wat groentes kunnen eten en om 14.45 bijvoorbeeld hetzelfde maar dan met macaroni en dan na het trainen een shake pakken en die kwark voordat je gaat slepen eten
ps die rijst en pasta wel koken he

jacky's logje
Met citaat antwoorden
Oud 09-11-07, 14:12
Senior Member

Kartoffelz is a splendid one to beholdKartoffelz is a splendid one to beholdKartoffelz is a splendid one to beholdKartoffelz is a splendid one to beholdKartoffelz is a splendid one to beholdKartoffelz is a splendid one to beholdKartoffelz is a splendid one to beholdKartoffelz is a splendid one to behold
Ik lust vrij veel hoor. Pasta en rijst krijg ik eigenlijk sowieso wel één keer per week.
De tip van tonijn heb ik inderdaad vaker gehoord - zal nog meteen vandaag even een blikje kopen bij de supermarkt!

En aan voor soorten groentes moet ik dan denken?
Met citaat antwoorden
Oud 09-11-07, 14:15
jacky den bels's Avatar
Super Moderator

jacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond repute
groentes die ik gebruik zijn komkommer tomaat ui zo van die makkelijke dingen en die tonijn is op waterbasis en elke keer een vol blikje en die kwark is ook een hele bak dus 500 gr is dat geloof ik....

kijk hier maar eens http://www.dutchfitness.com/f42/jack...310/#post11968
misschien dat je hier iets aan hebt

jacky's logje
Met citaat antwoorden
Oud 09-11-07, 14:18
Senior Member

Ik had al die kwark van 500 gram. Maar ik zal zeker de tonijn bij toevoegen.

Bedankt voor je link. Opzich behulpzaam, maar ik denk dat ik de tijd er simpelweg niet voor heb om dat al voor te bereiden (zoals de macaroni op school, dat gaat wat moeilijk).
Of valt dit op een andere manier te combineren?
Met citaat antwoorden
Oud 09-11-07, 15:11
jacky den bels's Avatar
Super Moderator

koud meenemen doe ik ook met mijn werk ...ik maak elke keer een pak macaroni klaar en die verdeel ik dan dan heb je een voorraadje voor een dag of vijf en die zet ik in de koelkast en tja op de dag dat ik die nodig heb tonijn en de groenten erbij en klaar is mijn macaronisalade

jacky's logje
Met citaat antwoorden
Oud 09-11-07, 15:15
Senior Member

Oké. Dat is inderdaad een mogelijkheid. Maar wat doe ik dan met de 8 stukken boterhammen? Moet ik dat niet meer doen of komt de macaroni er gewoon bij?

Is zalm ook goed, trouwens?
Met citaat antwoorden
Oud 09-11-07, 20:01
Jopske's Avatar
Senior Member

Jopske has a brilliant futureJopske has a brilliant futureJopske has a brilliant futureJopske has a brilliant futureJopske has a brilliant futureJopske has a brilliant futureJopske has a brilliant futureJopske has a brilliant futureJopske has a brilliant futureJopske has a brilliant futureJopske has a brilliant future
'sochtens eet je vrij weinig, probeer je 1e maaltijd wat meer te eten. Doe bijvoorbeeld die brinta + nog 2 boterhammen met kipfilet/kalkoen ofzo erbij.

tussendoor een maaltijd van 4 boterhammen met bijv kipfile/kalkoen/pindakaas

Je lunch is makkelijk te doen met zoals jacky al zegt rijst met kip/vis Of een bakje pasta en dan nog 500gram kwark naarbinnen werken

Tussendoor misschien nog 2 boterhammen met beleg, of nog een klein portie rijst/pasta/vis

Avondeten gewoon wat de pot schaft naar binnen werken

Tussendoor misschien nog 2 boterhammen met beleg, of nog een klein portie rijst/pasta/vis

Uurtje voor naar bed gaan bakie kwark naar binnen slurpen

Kwark en shakes kan je niet echt als maaltijden rekenen, gooi dit dan ook gewoon tussendoor naar binnen. Shake bijvoorbeeld met water direct na het opstaan. Op jou schema eet je na 18:00 gewoon niets meer tot de volgende ochtend. Dat is niet veel

Jopske tilt wat op
Met citaat antwoorden
Oud 09-11-07, 20:21
Senior Member

Bedankt!
Nou is me nog iets vrij onduidelijk: maar is warm eten belangrijker dan gewoon "koud" eten? Of zit hier weinig verschil tussen?

En klopt inderdaad dat ik na 18.00 niks meer eet. Dit is mede altijd omdat ik dan aan het trainen ben of aan het werk. Dus dan heb ik simpel weg niet veel tijd om nog iets naar binnen te werken.
Maar is het misschien ook raadzaam om gewoon dan nog eens 's avonds nog eens 2 boterhammen na binnen te werken?

Laatst aangepast door Kartoffelz : 09-11-07 om 20:24.
Met citaat antwoorden
Oud 09-11-07, 20:27
Senior Member

En kan zo'n blikje tonijn ook als maaltijd worden gerekend, of is dat gewoon een tussendoortje - zoals de kwark?
Met citaat antwoorden
Oud 09-11-07, 21:00
jacky den bels's Avatar
Super Moderator

tonijn samen met de rijst of pasta is een maaltijd.....
na het trainen eerst een shake en na een half uurtje die boterhammen ;probeer het maar eens

jacky's logje
Met citaat antwoorden
Antwoord

Tags
voedingsschema

Topic Opties Zoek in Topic
Zoek in Topic:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus

Post Regels