| | 
09-07-08, 11:13
|  | Member | | Geregistreerd: Jul 2008
| | | Wat voor voedingsschema?
Hallo Dutchfitness members,
Op DBB lopen ze mij altijd te vertellen dat ik veel moet eten enzo. Maar waarom zou ik dat doen als ik graag een laag vetpercentage wil hebben, en droog wil staan. Zodat je goeie definitie op je spieren kan zien. Veel eten is wel goed voor je spieren toch? Maar hoe kan ik het combineren, eten, en tegelijkertijd toch droog staan. Op dit moment heb ik geen voedingsschema maar misschien is het wel handig om er één te gaan maken. Aangezien je dan toch wel wat beter progressies boekt.
Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen!
Groeten,
Michael
| 
09-07-08, 21:55
|  | Super Moderator | | Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: belgie
| | |
poeh nu kom je op een van de moeilijkste factoren van het bodybuilden....knutsel eens wat in elkaar en houd rekening met je behoefte ..wij geven daarna wel commentaar ;volgens mij staat er al een schema van mij ergens.
| 
10-07-08, 00:38
| | Citaat:
Origineel gepost door jacky den bels poeh nu kom je op een van de moeilijkste factoren van het bodybuilden....knutsel eens wat in elkaar en houd rekening met je behoefte ..wij geven daarna wel commentaar ;volgens mij staat er al een schema van mij ergens. | Haha ja inderdaad  dat realiseerde ik me ook al! Trainingsschema's zijn te doen, maar voeding is erg lastig. Ik heb zelf nog niet goed nagedacht over het opstellen van een schema. Ga me er de komende week mee bezighouden  dan zal ik het schema posten!
| 
11-07-08, 18:40
| | Administrator | | Geregistreerd: May 2007
| | Citaat:
Origineel gepost door Michael_S Hallo Dutchfitness members,
Op DBB lopen ze mij altijd te vertellen dat ik veel moet eten enzo. Maar waarom zou ik dat doen als ik graag een laag vetpercentage wil hebben, en droog wil staan. Zodat je goeie definitie op je spieren kan zien. | Het is echt noodzakelijk dat je elk jaar gaat verdelen in een periode van 'groeifase' en een periode van 'cutfase'. Om echt efficiënt spiermassa te winnen moet je helaas flink wat kcal binnenkrijgen, ik zeg helaas, omdat hierdoor onvermijdelijk je vetmassa zal toenemen. Men kan bijvoorbeeld 8 maanden bulken/groeien en 4 maanden cutten/afvallen. Op die manier kan je heel effectief en snel groter worden. Na verloop van tijd kan je dan de maanden dat je droog staat eventueel verhogen, zodat je 6 maanden groeifase doet en 6 maanden cutfase. Je mikt dan vooral op kwaliteitsmassa en onderhoud van je fysiek. Hoe dan ook, je moet beginnen door flinke massa op te bouwen in de eerste twee jaren. Je kan dan beter wat vetter rondlopen voor een tijdje dan nog jaren heel weinig spier winnen lijkt me. Citaat: |
Veel eten is wel goed voor je spieren toch? Maar hoe kan ik het combineren, eten, en tegelijkertijd toch droog staan.
| Dit valt eenvoudigweg niet te combineren. Je kan wel je vetmassa zo klein mogelijk houden door erg 'schone' voeding te eten. 5000 kcal uit junkfood zijn niet evenwaardig aan 5000 kcal aan groenten en mager vlees. Anders dan vaak gezegd is een kcal =/ kcal. Citaat:
Op dit moment heb ik geen voedingsschema maar misschien is het wel handig om er één te gaan maken. Aangezien je dan toch wel wat beter progressies boekt.
Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen!
Groeten,
Michael
| Doe het gewoon in stapjes, schrijf eens wat producten op die je zal kunnen eten, maak eens wat maaltijden die je kan meenemen. Je moet beginnen met zeg maar de puzzelstukjes om de gehele puzzel klaar te krijgen. We kunnen je altijd helpen met het schema maar je moet wel eerst zelf een basis uitbouwen.
| 
11-07-08, 19:15
|  | Senior Member | | Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: Rotterdam
| | |
klopt wat admin zegt!
11-07-08, 20:14
| | Citaat:
Origineel gepost door admin Het is echt noodzakelijk dat je elk jaar gaat verdelen in een periode van 'groeifase' en een periode van 'cutfase'. Om echt efficiënt spiermassa te winnen moet je helaas flink wat kcal binnenkrijgen, ik zeg helaas, omdat hierdoor onvermijdelijk je vetmassa zal toenemen. Men kan bijvoorbeeld 8 maanden bulken/groeien en 4 maanden cutten/afvallen. Op die manier kan je heel effectief en snel groter worden. Na verloop van tijd kan je dan de maanden dat je droog staat eventueel verhogen, zodat je 6 maanden groeifase doet en 6 maanden cutfase. Je mikt dan vooral op kwaliteitsmassa en onderhoud van je fysiek. Hoe dan ook, je moet beginnen door flinke massa op te bouwen in de eerste twee jaren. Je kan dan beter wat vetter rondlopen voor een tijdje dan nog jaren heel weinig spier winnen lijkt me.
Dit valt eenvoudigweg niet te combineren. Je kan wel je vetmassa zo klein mogelijk houden door erg 'schone' voeding te eten. 5000 kcal uit junkfood zijn niet evenwaardig aan 5000 kcal aan groenten en mager vlees. Anders dan vaak gezegd is een kcal =/ kcal.
Doe het gewoon in stapjes, schrijf eens wat producten op die je zal kunnen eten, maak eens wat maaltijden die je kan meenemen. Je moet beginnen met zeg maar de puzzelstukjes om de gehele puzzel klaar te krijgen. We kunnen je altijd helpen met het schema maar je moet wel eerst zelf een basis uitbouwen. | Erg bedankt voor je post! Staat goede info in  Het bulken gaat toch wel lastig worden denk ik, want ik kom niet zo snel aan.
Ik eet trouwens alles, dus dan zou het niet zo moeilijk moeten zijn om goede producten uit te kiezen. Nu heb ik vakantie, maar maaltijden mee nemen (als rijst en kip ofzo) gaat toch lastig worden.
| 
12-07-08, 10:50
| |
Oke hetgeen wat ik nu eet: 7:00u 3 bruine boterhammen met pindakaas, een glas melk en een kopje koffie 11:00 1 boterham met ham, een AH fruitreep  , en een blikje cola (ik weet het, het is niet goed!) 13:00 2 boterhammen met ham/kaas, een appel, pakje wicky 15:00 meestal nog wat fruit, en als ik honger heb een boterham 19:00 avondeten. gewoon wat de pot schaft uiteraard. 1 keer per week haal ik een patatje. verder eet ik altijd gezond enzo, niet veel vette dingen 20:00 glaasje melk 21:00 een handje nootjes of zo.
Verder drink ik nog behoorlijk wat water 
Ik weet dat ik niet genoeg eet, maar die boterhammen komen me na een tijdje ook de strot uit!
| 
12-07-08, 12:57
| | Senior Member | | Geregistreerd: Aug 2007
| | Citaat:
Origineel gepost door Michael_S Oke hetgeen wat ik nu eet: 7:00u 3 bruine boterhammen met pindakaas, een glas melk en een kopje koffie 11:00 1 boterham met ham, een AH fruitreep  , en een blikje cola (ik weet het, het is niet goed!) 13:00 2 boterhammen met ham/kaas, een appel, pakje wicky 15:00 meestal nog wat fruit, en als ik honger heb een boterham 19:00 avondeten. gewoon wat de pot schaft uiteraard. 1 keer per week haal ik een patatje. verder eet ik altijd gezond enzo, niet veel vette dingen 20:00 glaasje melk 21:00 een handje nootjes of zo.
Ik weet dat ik niet genoeg eet, maar die boterhammen komen me na een tijdje ook de strot uit! | Voeding opvoeren:
* Drink minder water en meer volle melk en chocolademelk
* Je neemt na het avondeten erg weinig, dat betekent dat je al vroeg in de nacht k atabool wordt. Oplossing: langzame eiwitten nemen vlak voor je gaat slapen. Oftewel de bekende bak kwark. Daar gaat niets boven.
| 
12-07-08, 14:45
| | |
om 15.00 uur boterham nemen met kipfilet oid..zorgen dat je bij elke maaltijd eiwitten hebt;tussen 15.00 en 19.00 zou je ook nog iets moeten eten doe eens om 17.00 uur een halve bak kwark en de rest net voor je naar bed gaat.De maatijd om 13.00 boterhammen vervangen door rijst met kipfilet of een pasta met kipfilet en jawel dat smaakt koud ook goed.
| 
12-07-08, 20:52
| | Administrator | | Geregistreerd: May 2007
| | Citaat:
Origineel gepost door Michael_S Erg bedankt voor je post! Staat goede info in  Het bulken gaat toch wel lastig worden denk ik, want ik kom niet zo snel aan.
Ik eet trouwens alles, dus dan zou het niet zo moeilijk moeten zijn om goede producten uit te kiezen. Nu heb ik vakantie, maar maaltijden mee nemen (als rijst en kip ofzo) gaat toch lastig worden. | Citaat:
Origineel gepost door Michael_S Oke hetgeen wat ik nu eet:
7:00u 3 bruine boterhammen met pindakaas, een glas melk en een kopje koffie
11:00 1 boterham met ham, een AH fruitreep  , en een blikje cola (ik weet het, het is niet goed!)
13:00 2 boterhammen met ham/kaas, een appel, pakje wicky
15:00 meestal nog wat fruit, en als ik honger heb een boterham
19:00 avondeten. gewoon wat de pot schaft uiteraard. 1 keer per week haal ik een patatje. verder eet ik altijd gezond enzo, niet veel vette dingen 
20:00 glaasje melk
21:00 een handje nootjes of zo.
Ik weet dat ik niet genoeg eet, maar die boterhammen komen me na een tijdje ook de strot uit! | Vind je't gek
Boterhammen zijn trouwens een slecht idee voor de bodybuilder/fitnesser, niet omdat ik wat tegen boterhammen heb, absoluut niet, maar die dingen vullen gewoon veel te goed. Je moet iets hebben dat door je keel glijd en waar je lekker veel van kan eten. Vandaar kiezen velen ook voor dingen als rijst, zuivelproducten, havermout/brinta etc.
Graag gedaan verder, we zijn er om te helpen.
| 
13-07-08, 00:00
| | |
begin eens om 7 uur met brinta met melk en daar wat proteine bij wat honing erbij en smullen maar...dat is ook goed
| 
13-07-08, 13:11
| |
Veel van jullie raden kwark aan  Wat is dat precies (platte kaas ofzo? klinkt smerig?  ) en waar kun je dat kopen? Een vriend van me heeft een pot Whey gekocht van XXL Nutrition, misschien is dat ook een idee voor mij. Kipfilet en rijst mee naar school is zo lastig vind ik! Nu heb ik vakantie, dus dan zou ik het wel kunnen doen uiteraard.
| 
13-07-08, 13:48
| | Senior Member | | Geregistreerd: Aug 2007
| | |
Kwark (NL) is platte kaas (VL). Het voordeel van kwark is dat het zeer langzame eiwitten zijn wat vooral voor de nacht handig is omdat daardoor het moment van katabool worden met uren wordt uitgesteld.
| 
13-07-08, 13:54
| | |
ik haal mijn platte kaas gewoon bij de aldi ....je zou ook de gewone pro 80(xxl nutrition) kunnen gebruiken als je naar bed gaat whey zijn snel opneembare eiwitten :casseinne zijn de langzame.....ik neem dat gewoon mee naar het werk is net hetzelfde en daarom zei ik al smaakt koud ook lekker ;wat groentjes ertussen en smakelijk eten
| 
13-11-08, 12:36
| | Junior Member | | Geregistreerd: Nov 2008 Locatie: belgium
| | |
weinig carbs nemen,hoog in eiwitten gaan en matig in vetten.
dan kom je zo hard als iets
|  | | | Topic Opties | Zoek in Topic | | | | | Weergave Modus | Lineare Modus |
Post Regels
| You may not post new threads You may not post replies You may not post attachments You may not edit your posts HTML code staat Uit | | | | | Welkom! | Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord | |