Wat vinden jullie het beste.
Een schema maken en handhaven voor een week of 6 en dan weer een nieuw schema of... elke training andere volgorde, oefeningen en herhalingen.
Dus laat maar weten
__________________ Als ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?
Het beste voor wat? Als je systematisch vooruitgang wil meten dan zal je denk ik een tijdje ongeveer hetzelfde moeten doen en daarin de lat proberen te halen. Als je gewoon ongeveer in vorm wil blijven met zoveel mogelijk vrijheid en moeite, dan kan je lekker friewielen waar je zin in hebt.
Wat vinden jullie het beste.
Een schema maken en handhaven voor een week of 6 en dan weer een nieuw schema of... elke training andere volgorde, oefeningen en herhalingen.
Dus laat maar weten
Ik zou zeker niet elke training helemaal veranderen. Kies goede oefeningen uit en blijf daar bij. Je zal er steeds beter in worden en een goede oefening die blijft ook altijd goed om te doen. Waar je vooral elke training op moet focussen is het gewicht en de herhalingen die je doet. Verder kan je om de 2 of 3 maanden wel eens een isolatie-oefening hier en daar veranderen, al was het maar om het leuk te houden
Bedankt voor jullie mening.
Heb zelf nl geen echt vast schema, wel altijd een paar vaste oefeningen (basic compount) met verschillende aanvullende oefeningen. Zal een een schematje maken, kijken of ik me er aan kan houden
__________________ Als ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?
Gewoon een schema een tijdje vast aanhouden. Ik wissel ongeveer om de 3 a 4 maanden, soms wat eerder van schema.
Je kan natuurlijk wel af en toe een oefening van een bepaalde spiergroep wissel voor een andere oefening voor die spiergroep. Maar als je elke training varieert raak je het overzicht op je progressie kwijt.