| | 
19-10-07, 10:00
|  | Super Moderator | | Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: belgie
| | mind over body De hersenen ….de krachtigste spiergroep.
Niemand kon ooit zijn fysiek bereiken die wij als bodybuilder willen bereiken zonder zijn of haar krachtigste spier te gebruiken
De hersenen.
De helft van wat nodig is om een groot figuur te bouwen zijn je hersenen en je wilskracht ;om het te bereiken en om het vast te houden.
Voor deze wilskracht moeten we eerst ons doel bepalen en hoe we dat gaan bereiken met dagelijkse training en voeding.Tot op zekere hoogte bepalen je hersenen hoe goed je voor uit zal gaan;en hoe goed of slecht je training zal zijn.Denk positief;blijf optimistisch;je zal zelf zien dat het dan beter gaat dan als dat je negatief denkt en aan je zelf twijfelt.
Zet doelen:
Als je eenmaal weet wat je wil is het gemakkelijker om dat te bereiken ;neem wel een realistische doelen zoals een centimeter erbij op je armen;5 kilo vet kwijt raken ;5 kilo zwaarder worden.Als je in een jaar tijd 200 kilo wil gaan bankdrukken zal je teleurgesteld worden want dat gaat niet lukken;blijf realistisch in je doelen.Als je eenmaal je doel hebt bereikt is het tijd voor een nieuw doel tot je je uiteindelijke streve hebt bereikt maar doe het in stappen die mogelijk zijn…dus neem een doel en ga ervoor met de grootst mogelijke inzet.
Geloof in je zelf.!!!!!!!!
Om succesvol te zijn moet je geloven in jezelf en wat je aan het doen bent;elk beetje dat je aan je zelf gaat twijfelen werkt je succes tegen;geloof in je trainingen en je trainingsmethoden .Let niet op mensen die je afleiden of mensen die jalours zijn op je toewijding en de dingen die je wil bereiken.Ze zijn simpelweg jalours omdat ze zelf niet de wil en het doorzettingsvermogen hebben om door te zetten en jij hebt dat wel.Ik geloof echt dat positief denken kan helpen om te groeien
Probeer elke dag om je doelen te behalen en uiteindelijk kom je daar waar je wil zijn.
Je wilskracht:
Iedere keer als je gaat trainen bedenk van te voren wat je gaat trainen en neem je je voor om harder te trainen als anders.Als je de sportschool binnengaat moet je er klaar voor zijn en dan met de instelling kom maar op met die gewichtjes ik lust jullie rauw……jullie krijgen mij niet klein kost wat kost.Train hard met veel inzet en geef niet op.Deze instelling zal je je een eind op weg helpen om je doelen te bereiken;daag jezelf uit om een extra herhaling te maken of een extra gewicht er aan te hangen,niets verandert je lichaam tenzij je elke keer je spieren verrast.
Een nieuw persoonlijk record zal je je goed doen voelen over je training je gaat goed.
Als je traint ga dan diep en mik voor het hoogste en ja dat gaat ooit fout maar draai het om naar het positieve leer ervan en maak die fout nooit meer en de volgende keer lukt het.Blijf altijd geconcentreerd en toegewijd ,blijf positief ook in je gedachtes en laat je door niemand daar vanaf brengen.
Visualiseren:
Visualiseren kan je helpen met je inspanningen in de sportschool.Stel je jezelf voor hoe je wil worden.Houd in je gedachten dat je middel kleiner wordén de zo gewilde v-shape te voorschijn komt(Arnold stelde zich zijn armen voor als heuveltoppen en kijk hoe ze werden).
Neem elke dag even de tijd om je zelf weer even te herinneren aan hoe je er uit wilt komen zien ,de geest is krachtig gereedschap om bij je training te gebruiken.Wat de geest denkt en wat het je lichaam verteld ‘heeft directe invloed op wat je met je lichaam gaat bereiken.
Probeer het ,geloof het en ga ervoor!!!! | 
19-10-07, 11:25
|  | Member | | Geregistreerd: Sep 2007
| | mooi stukkie
WOOOHOOOOO JE 1111ste POST!!  | 
19-10-07, 11:40
|  | Senior Member | | Geregistreerd: Sep 2007 Locatie: Confederate States
| | | Wat ook wel inspirerend kan zijn om beter te trainen is een video voor het trainen te kijken.
Zo keek ik vroeger vaak een stuk van Pumping iron ( vandaar dat ik hem honderden keren heb gezien ), en je merkt dat je toch wel meer kan.
Ook heb ik jaren aan karate gedaan, vantevoren keek ik vaak even een stuk met Bruce Lee, bij mij werkt het.
Ook loeren op een forum zoals dit helpt mee in de inspiratie, al sta ik soms erg verbaast. ( dat ze bijv. op Dbb het hebben over dumbbells maken die tot 85 kg kunnen gaan ) | 
19-10-07, 12:23
|  | Senior Member | | Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: België
| | | Het verstand is heel belangrijk. Als dat niet mee wil, volgt de rest ook niet. | 
19-10-07, 22:01
|  | Senior Member | | Geregistreerd: Oct 2007
| | Als je denkt dat je iets niet kan tillen, dan lukt het je ook niet. Als je zeker weet dat het je gaat lukken dan zal dat gewicht omhoog gaan, wat je ook moet doen!  | 
28-10-07, 11:40
| | | imo | 
28-10-07, 13:08
| | | en zo is het maar net probeer maar eens uit een keer voor de oefening je eigen oppeppen en de volgende set niet doen kijk maar eens naar het verschil | 
28-10-07, 13:08
| | | Leuk stuk, wilskracht heb je zeker nodig, ook om door te zetten als je je spieren behoorlijk voelt.
__________________ De Drie Musketiers van DF:
1:Jopske
2:Forrest
3:Jacky den Bels
4:Tjer | 
28-10-07, 13:19
| | | ach dat lukt me altijd goed dat doorgaan | 
28-10-07, 13:32
| | soms is het ook goed om te weten wanneer je moet stoppen  Maar dit is ook de reden dat mensen beter presteren als ze met iemand anders samen trainen. Hebben ze meer motivatie en vertrouwen. | 
28-10-07, 13:34
| | Juist met bankdrukken enorm belangrijk, en het opstoken..... kom rat pushen je bent toch geen pussy 
28-10-07, 13:53
| | en dan over hem heen staan en bitchslappen. Tillen dat gewicht kreng!  | 
28-10-07, 14:04
| | | Lol
28-10-07, 14:07
| | | zou mij persoonlijk meer irriteren als iemand zo bij me hyper staat te doen. Wil me gewoon rustig concentreren op me setjes | 
28-10-07, 14:36
| | | hahaha ik heb zo jaren getraind met een maatje werkt lekker... |  | | | Onderwerp Opties | Zoek in Onderwerp | | | | | Weergave Modus | Lineare Modus |
Post Regels
| You may not post new threads You may not post replies You may not post attachments You may not edit your posts HTML code staat Uit | | | | | Welkom! | Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord | |