| | 
27-05-08, 23:04
|  | Senior Member | | Geregistreerd: Dec 2007 Locatie: Groningen
| | | Hardlopen en schouderpijn
De laatste tijd loop ik veel hard om endorfines op te roepen en om droger te worden. Als ik hardloop; dan ervaar ik na een tijdje; pijn in mijn voorste schouderkop. Zou dit liggen aan een zuurstofgebrek of is het iets anders? Wat zou ik eraan kunnen doen?
Psychedelica is de sleutel die past op het slot van het begrensde gedachtegoed die schapen met zich dragen.
| 
27-05-08, 23:10
| | Senior Member | | Geregistreerd: Aug 2007
| |
Kun je iets beter zeggen waar het zit? Oppervlakkig/diep, plaats, spier/bot/gewricht/pees? Misschien helpt Deltoid (Anterior) of andere leuke plaatjes in de buurt om precies te weten waar het in zit?
| 
27-05-08, 23:18
|  | Senior Member | | Geregistreerd: Oct 2007
| | |
Mijn eerste gedachte is dat je scheef loopt, en dat je daar na een tijdje last van krijgt.
| 
28-05-08, 10:16
| |
Het zit in mijn linker schouder voorkop.
Misschien loop ik idd wel scheef
Het voelt alsof mijn spier samentrekt of zo..
Een heel krampachtig gevoel.
Psychedelica is de sleutel die past op het slot van het begrensde gedachtegoed die schapen met zich dragen.
| 
28-05-08, 12:25
|  | Senior Member | | Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: Rotterdam
| |
Kan inderdaad beetje aan je houding liggen..
Probeer goed recht op te lopen en loop der niet bij als een junk
anders wacht op antwoord van Peter.
28-05-08, 15:10
| | |
Mwa, erbij lopen als een junk; ik ben 2 m lang en heb moeite om echt goed recht op te lopen. Dat is best vervelend hoor!!
| 
28-05-08, 16:29
| | Senior Member | | Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: hier uiteraard
| | |
Heb je wel goede loopschoenen. En dan bedoel ik schoenen die je niet zelf hebt uit gezocht omdat ze mooi zijn en fijn zitten, maar door iemand die je lopen heeft geanaliseerd en daar schoenen bijgezocht heeft.
Want door verkeerde schoenen kun je vele klachten krijgen, maar dat wist je al wel
__________________ Als ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest? | 
28-05-08, 17:53
| |
Ja, ik heb zeker hele goede hardloopschoenen aangeschaft.
In een speciale winkel daarvoor
| 
28-05-08, 19:47
|  | Senior Member | | Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: Rotterdam
| | |
Ja lang zijn kan een probleem zijn.. probeer je houding eens aan te passen dan, de schoenen zijn al in orde.
28-05-08, 20:56
| | |
Ik weet het werkelijk niet.
| 
29-05-08, 11:45
| | Senior Member | | Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: hier uiteraard
| | Citaat:
Origineel gepost door jeffreyl Ja, ik heb zeker hele goede hardloopschoenen aangeschaft.
In een speciale winkel daarvoor  | Kijk dat scheeld al, da nheb ik zelf ook niet echt een idee waar het vandaan komt. Als die winkel bij jou in de buurt is waar je de schoenen gekocht hebt zou je daar eens na kunnen vragen. Zij weten vaak veel over zulke zaken.
Succes
__________________ Als ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest? | 
29-05-08, 15:49
| | |
Ik denk allereerst aan een spier- of een pees/aanhechtingsprobleem. Maar bij een geirriteerde pees/aanhechting zou het wsch gelijk vanaf het begin al voelbaar zijn, en meer stekend dan krampend.
Dus ik ga even af op spierkramp. Spierkramp kan een gevolg zijn van uitdroging of kaliumgebrek. Als je een half uur voor het lopen sportdrank neemt en de kramp blijft weg, dan zou het dat geweest kunnen zijn.
Het kan ook zijn dat je je schouders gewoon teveel aanspant of beweegt, de hele tijd dat je loopt. Veel lopers doen dat onwillekeurig als ze harder willen gaan. In dat geval is het een kwestie van betere looptechniek aanleren, de hulp van een ervaren loper is daarbij bijna onmisbaar.
Derde mogelijkheid is een spier die gevoelig is voor een bepaalde positie of beweging die kramp oproept. Kramp in de voetzool bij het ver doorstrekken van de enkel komt vrij vaak voor.
Oplossing is een kwestie van uitproberen. Het klinkt misschien vreemd maar je zou kunnen proberen om een licht voorwerp in je handen te dragen bij het lopen, daardoor verander je de positie van de spieren en botten. Voor hetzelfde geld krijg je dan eerder kramp, maar dan weet je dat de houding van de arm invloed heeft en kun je daarmee dingen uitproberen.
| 
29-05-08, 20:05
| |
Oke 
Dat zijn handige tips idd.
Nou heel erg bedankt Peter!
| 
03-06-08, 18:51
| | |
Nadat er merkbare verschillen in mijn hoofd zijn opgetreden; achtergrond high gevoel: endorfines: ben ik haast verlost van de kramp in mijn schouder.
In de verte kan ik nog wel het 1 en ander voelen, maar geen kramp meer.
Als ik net begin; dan moet ik eerst even warm worden en een paar keer gaan wandelen.
Zo gaat het in iedergeval uitstekend!
Nu kijk ik vooruit en richt ik me op de eindpunt.
Zo loop ik terminste nog goed rechtop.
Waar concentreren jullie je op tijdens het hardlopen om dit zo lang mogelijk vol te houden?
| 
03-06-08, 19:06
|  | Senior Member | | Geregistreerd: Oct 2007
| | Citaat:
Origineel gepost door jeffreyl .
Waar concentreren jullie je op tijdens het hardlopen om dit zo lang mogelijk vol te houden? |
Een lekker muziekje doet wonderen.
|  | | | Topic Opties | Zoek in Topic | | | | | Weergave Modus | Lineare Modus |
Post Regels
| You may not post new threads You may not post replies You may not post attachments You may not edit your posts HTML code staat Uit | | | | | Welkom! | Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord | |