DutchFitness.com Forum  

Ga Terug   DutchFitness.com Forum > Fitness en Gezondheid > Conditietraining en Vetverlies

Antwoord

LinkBack Onderwerp Opties
Oud 10-13-2007, 11:46   #1
Super Moderator

jacky den bels's Avatar

Leeftijd: 42
Karma Power: 25 jacky den bels has a brilliant futurejacky den bels has a brilliant futurejacky den bels has a brilliant futurejacky den bels has a brilliant futurejacky den bels has a brilliant futurejacky den bels has a brilliant futurejacky den bels has a brilliant futurejacky den bels has a brilliant futurejacky den bels has a brilliant futurejacky den bels has a brilliant futurejacky den bels has a brilliant future
mijn kijk op cardio

Mijn kijk op cardio:

Dit is gewoon zoals ik het zie en wat het beste voor mij persoonlijk werkt en misschien heeft iemand anders er ook wat aan:

De meeste bodybuilders , fitnessbeoefenaars, en de persoonlijke trainers, zullen u vertellen dat de beste tijd om cardio te doen ’s morgensvroeg is, op een lege maag. Met een bepaalde reden die eigenlijk niemand van hen weet zeggen zij u dat dit de perfecte tijd is om het vet te verbranden. Volgens mij is dit niet zo en dat ga ik u hier uit proberen te leggen.

Als fitness beoefenaar, pogen de meesten van ons om 5-6 maaltijden te eten op een dag, met ongeveer een uur of drie tussen de maaltijden in. Dit heeft als voordeel:

- helpt om de bloedsuikerspiegel constant te houden
- houdt ons in een anabole staat door een positieve
stikstofevenwicht te handhaven
- helpt bij een betere spijsvertering en assimilatie
- helpt ook om je middel smaller te houden, aangezien
de meeste maaltijden geen grote maaltijden zouden
moeten zijn.

Na 6-8 uur slaap als u opstaat, is het lichaam in een catabole staat dat wil zeggen een negatieve stikstofbalans, iets wat geen enkele fitness beoefenaar wil. Cardio op dit ogenblik op een lege maag uitvoeren, leidt tot een verdere staat van katabolisme. Zo resulterend in spierafbraak, en het verlies van het spierweefsel. En dit is precies het tegenovergestelde van wat fitnessen inhoudt. Het klopt dat je bloedsuikerspiegel laag is ‘s morgens, maar ook je aminozuurniveau, de bouwstenen van je spieren is laag. Als u dan toch cardio in de ochtend moet doen…. Is geen enkel probleem maar zorg er enkel ervoor om een eiwitdrank, of een lichte eiwitmaaltijd, 45-60 minuten vóór de aërobe training te nuttigen. Uw eerste prioriteit in de ochtend na het slapen, zou moeten zijn om uw lichaam van proteine en koolhydraten te voorzien. Op deze manier komt uw lichaam weer in anabole staat Indien mogelijk zou u altijd in die anabole staat moeten verkeren, daarom is het belangrijk dat u elke drie uur wat eet.

Naar mijn bescheiden mening, is de beste tijd om cardio te doen na uw krachttraining. De gedachtengang hierachter is dat tijdens het trainen met gewichten u glucose en glycogeen verbruikt als brandstof voor je energie. Glucose en glycogeen zijn suikers, en suikers zijn koolhydraten. U wilt koolhydraten als brandstof gebruiken voor uw krachttraining om uw training vol te kunnen houden. Nadat u uw krachttraining hebt beeindigd, zijn uw glucose en glycogeen voorraden duidelijk verminderd. Dit is de perfecte tijd om uw cardio uit te voeren, en opgeslagen vet te gebruiken als brandstof. Als u op een hoog-eiwitdieet zit (wat de meeste fitness beoefenaars doen) zal uw lichaam vet als brandstof verbruiken als energie voor de cardiosessie.

Houd uw cardio intens en kort, of het lichaam zal alsnog in een katabole staat raken en proteine gaan gebruiken als brandstof, en zo uw zuurverdiende spieren verbranden. Overdrijven met cardio is ook niet goed. Welke soort cardio u wilt doen is aan u; maar wat ik zou willen adviseren is intervaltraining en dan maximaal een twintig minuten. Intervaltraining wil niets anders zeggen als een normaal tempo afgewisseld met een veel hoger tempo van een minuut. Ikzelf doe een minuut of 5 opwarmen en dan 1 minuut hoog tempo gevolgd door 1 minuut laag tempo en dat herhaal ik een keer of 8. Als laatste doe ik dan weer 5 minuten een laag tempo als cooldown om mijn hartslag weer normaal te krijgen. Zoals ik al eerder heb aangegeven is 15-20 minuten voor de meeste mensen genoeg maar persoonlijk zou ik nooit langer doen als 30 minuten.

Één van de voordelen om intervaltraining te doen met je cardio is dat je meer effect hebt in een kortere periode (ik heb zelfs eens gelezen dat het vetverbrandend effect van een intervaltraining dubbel zolang aanhoud als van een gewone cardiotraining, dus die je uit voert met een gelijkmatig tempo). Een ander belangrijk voordeel is dat het uw hartslag en uw metabolisme verhoogt. Uw metabolisme blijft nog sneller tot een lange tijd nadat u uw cardio heeft beëindigd; het naverbrandingseffect zal ik het maar noemen.

Ik gebruik het liefste een cross-trainer. Het lijkt me gewoon dat ik door intervaltraining op de cross-trainer twee keer zo veel calorieen verbrand als met de normale methode die ik eerst gebruikte (een hometrainer en dan een gelijkmatig tempo). Ik vind ook dat de crosstrainer bijna geen extra belasting veroorzaakt op je heupen, je knieën, of je voeten.

Dit is hoe ik over cardio denk en misschien heb ik u ergens mee geholpen; ik zou gewoon zeggen probeer het een aantal maanden om je teveel aan vet kwijt te raken en je spiermassa te behoudenen. Ik hoop dat dit u bevalt. Nog een laatste toevoeging: als u ’s morgens uw cardio gaat doen drink dan een paar koppen zwarte koffie dat geeft je energie (caffeine) om uw cardio wat gemakkelijker te maken.

SUCCES Jacky

Jacky den mod

Jacky's log:http://www.dutchfitness.com/f27/jacky-s-logje-214/

Laatst aangepast door jacky den bels : 10-15-2007 om 05:59.
jacky den bels is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10-13-2007, 21:19   #2
Senior Member

Jopske's Avatar

Karma Power: 13 Jopske has much to be proud ofJopske has much to be proud ofJopske has much to be proud ofJopske has much to be proud ofJopske has much to be proud ofJopske has much to be proud ofJopske has much to be proud ofJopske has much to be proud of
Ben het op een paar puntjes eens, en op een paar puntjes niet. (zitten wel redelijk veel spelfoutjes in btw ) Bedankt voor het delen van jou kijk op cardio

1:Jopske
2:Forrest
3:Jacky den Bels
4:Tjer

Jopske tilt wat op
Jopske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-14-2007, 09:18   #3
Super Moderator

jacky den bels's Avatar

Karma Power: 25 jacky den bels has a brilliant futurejacky den bels has a brilliant futurejacky den bels has a brilliant futurejacky den bels has a brilliant futurejacky den bels has a brilliant futurejacky den bels has a brilliant futurejacky den bels has a brilliant futurejacky den bels has a brilliant futurejacky den bels has a brilliant futurejacky den bels has a brilliant futurejacky den bels has a brilliant future
spelvaudjes waar
stuur maareen pm over de spelvaudjes en waar je het niet over eens bent aanpassen kan altijd...
ach probeer gewoon om mijn best te doen he

Jacky den mod

Oud 10-14-2007, 10:09   #4
Senior Member

Jopske's Avatar

Karma Power: 13 Jopske has much to be proud ofJopske has much to be proud ofJopske has much to be proud ofJopske has much to be proud ofJopske has much to be proud ofJopske has much to be proud ofJopske has much to be proud ofJopske has much to be proud of
Je begint al fout
Citaat:
Als bodybuilder, pogen de meesten van ons
dit is fitness jacky

Jopske tilt wat op
Oud 10-14-2007, 23:42   #5
Senior Member

Karma Power: 10 PeterE is a splendid one to beholdPeterE is a splendid one to beholdPeterE is a splendid one to beholdPeterE is a splendid one to beholdPeterE is a splendid one to beholdPeterE is a splendid one to beholdPeterE is a splendid one to beholdPeterE is a splendid one to behold
Citaat:
Origineel gepost door jacky den bels Bekijk Post
...
Naar mijn bescheiden mening, is de beste tijd om cardio te doen na uw krachttraining. De gedachtengang hierachter is dat tijdens het trainen met gewichten u glucose en glycogeen verbruikt als brandstof voor je energie. Glucose en glycogeen zijn suikers, en suikers zijn koolhydraten. U wilt koolhydraten als brandstof gebruiken voor uw krachttraining om uw training vol te kunnen houden. Nadat u uw krachttraining hebt beeindigd, zijn uw glucose en glycogeen voorraden duidelijk verminderd. Dit is de perfecte tijd om uw cardio uit te voeren, en opgeslagen vet te gebruiken als brandstof. Als u op een hoog-eiwitdieet zit (wat de meeste fitness beoefenaars doen) zal uw lichaam vet als brandstof verbruiken als energie voor de cardiosessie.
...
Een paar opmerkingen:
1. Na krachttraining geldt hetzelfde als na de nacht: je bent katabool met een negatieve stikstofbalans. Om die positief te krijgen moet je voldoende glukose ter beschikking hebben, het helpt dus niet om voldoende eiwitaanvoer te hebben als er geen glukose is, bijvoorbeeld doordat je afvaltraining gaat doen. Daarnaast gaan de spieren bij lang doortrainen eiwitten als brandstof gebruiken.

Daarom is doortrainen na KT niet optimaal, maar als je het toch doet hou het dan kort en juist niet intensief.

2. Tijdens de afvaltraining verbrand je altijd vet plus koolhydraten, vanaf de allereerste minuut, ook als je goed in de koolhydraten zit verbrand je gewoon vet. Sterker nog, als je helemaal niks doet verbrand je ook vet!
Er zit echt geen bewaker voor die tegen de vetjes zegt dat ze moeten wachten tot de suikertjes op zijn.

3. In feite doet het er helemaal niet toe de spieren vet of koolhysdraten gebruiken en in welke verhouding. Al zouden ze puur op koolhydraten lopen (zoals bij HIIT), dan nog resulteert dat in extra vetverbranding, het wordt alleen uitgesteld tot de rest van de dag ná de training. Daarbij worden de verbruikte koolhydraatvoorraden weer aangevuld, terwijl er voor energie extra vet verbrandt wordt.

Uiteindelijk telt alleen maar het kcal-verbruik, en niet wat er precies tijdens de training verbrand is. Zolang je maar geen eiwit verbrandt, komt alle verbruik wat niet uit je voeding komt, uit de vetmassa.
PeterE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-28-2007, 20:07   #6
Super Moderator

jacky den bels's Avatar

dank je voor je opmerkingen peter....

Jacky den mod

Oud 10-28-2007, 20:56   #7
Senior Member

forrest's Avatar

Karma Power: 16 forrest has much to be proud offorrest has much to be proud offorrest has much to be proud offorrest has much to be proud offorrest has much to be proud offorrest has much to be proud offorrest has much to be proud offorrest has much to be proud offorrest has much to be proud offorrest has much to be proud of
Bedankt voor je post Jacky

forrest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-28-2007, 21:23   #8
Senior Member

Jopske's Avatar

bedankt voor het bedankje op de post van jacky, forrest

Jopske tilt wat op
Oud 10-28-2007, 21:28   #9
Super Moderator

jacky den bels's Avatar

jij ook bedankt he jopske voor het bedanken van forrest op mijn post he

Jacky den mod

Oud 11-04-2007, 16:04   #10
Senior Member

Jopske's Avatar

bedankt jacky voor het bedanken van mij voor het bedanken van forrest voor het bedanken van jou post!

Jopske tilt wat op
Oud 11-05-2007, 10:52   #11
Super Moderator

jacky den bels's Avatar

allemaal bedankt ik ben tot tranen geroerd

Jacky den mod

Antwoord

« - | Alles over Cardio! »

Onderwerp Opties

Post Regels