Koolhydraten …en Carbcycling om vet te verliezen
Origineel door Tim Wescott
wanneer ik op een dieet ben voor een bodybuilding wedstrijd, gebruik ik een arsenaal van wapens om onooglijk bovenmatig lichaamsvet te verliezen. Één van de dieetprocedures die ik gebruik,is carbcycling. De koolhydraten worden gebruikt als energie door het lichaam, zij voorzien onze workouts van brandstof , evenals brandstof die in de loop van de dag moet worden verbruikt. Het opnemen van koolhydraten vult ook onze glucose en glycogeenopslag bij om moeheid te voorkomen.Carbcycling staat u toe om toch koolhydraten te eten van schone bronnen zonder het lichaamsvet te vermeerderen,en door het afwisselen maakt het u beter mogelijk om vet te gebruiken als brandstof in plaats van koolhydraten en spierweefsel.
Zijn koolhydraten de gevreesde vijand

Koolhydraten zijn niet de slechte voedingsbronnen zoals de media je wil doen geloven.Slechte inname timing kan er wel voor zorgen dat deze koolhydraten zich opslaan als vet. Koolhydraten zijn niet essentieel voor je lichaam ;maar ze maken het dieeten en het eten in het algemeen wat aangenamer…zolang als de koolhydraten van de goede bron zijn.Koolhydraten hebben de laatste tijd een slechte naam gekregen in de media door mensen die snel geld willen verdienen met de laatste trend in dieeten laag koolhydraat dieeten. Er verschijnen ik weet niet hoeveel laag koolhydraat eten op de markt de laatste tijd ;wie kan zich de andere trend nog herinneren het eten van vet.En nu komt het volgende er al weer aan het proteine dieet.
Koolhydraten die teveel worden genuttigd of op de verkeerde tijd;kunnen helpen om vetweefsel aan te zetten,maar koolhydraten zijn niet slecht als ze op een goede manier in je dieet zijn ingepast. Eet de meeste van uw koolhydraten in de morgen en bij de post-workout-maaltijd, en verminder je inname gedurende de dag.Eet nooit ’s avonds koolhydraten ga dan voor proteine. Met suiker gevuld junkfood zijn altijd slecht;want die bestaan vaak uit koolhydraten en vet en die zouden gewoon niet in een dieet voor mogen komen.. Als de mensen,geen junkfood zouden eten of in ieder geval zouden minderen dan zouden ze een hoop gewicht verliezen en er beter uitzien en zich een stuk beter gaan voelen.Maar stoppen met junkfood is ,meestal te veel gevraagd.Het meeste junkfood is simpelweg calorierijk afval totaal gespeend van enige waardevolle nutrienten
Als ik een dieet voor iemand samenstel,ís de eerste stap die ik neem om langzaam aan junkfood uit te bannen totdat het er helemaal uit is,behalve de zeldzame tractatie.Als het er eenmaal uit is ,word er meestal nietmeer aan gedacht behalve het af en toe er naar hunkeren.Het eten van junkfood is een gewoonte en die gewoonte moet verdwijnen.Met dit artikel zal ik een plan schetsen dat u nog toestaat om gezonde hoeveelheden goede koolhydraten te eten, en zelfs nog vet te verliezen.
Zoals ik al eerder zei,zijn het niet de koolhydraten die slecht zijn maar meer de soorten van de genuttigde koolhydraten, en de specifieke tijden dat zij worden gegeten. Als u elke dag junkfood verslind dan zult u waarschijnlijk vetter worden. Een ander probleem is eet ook koolhydraten vlak voordat u naar bed gaat,als uw activiteit en het verbruik van energie worden verminderd. Dit is geen geheim, en alles wat door de persoon hoeft te doen om vet te verliezen is een levensstijlverandering!! Verminder het eten van rommel, en u bent op de goede weg om een betere gezondheid,meer energie,en een slanker lichaam te verkrijgen.
De juiste instelling:
Als ik met mensen spreek die willen afvallen;of hun spierdefenitie willen verbeteren,merk ik vaak dat ze denken dat ze gewoon hetzelfde kunnen eten maar dan minder grote hoeveelheden als ze een dieet volgen.Ook dingen als een junk-dag of een junk-maaltijd komen ook altijd ter sprake terwijl ik vind dat die pas kunnen als je bijna je doel hebt bereikt. Ja mensen, ik ben iemand van de oude school”die je vertelt dat je dingen moet opofferen en al die negatieve eetgewoontes moet opgeven om uw doel te bereiken.
Meestal voor een wedstrijd ga ik naar ongeveer 3 - 5% lichaamsvet. Verwezenlijkte ik dit door het eten van tussendoor een junkmaaltijd? Mijn antwoord is een luide nee. Ik heb het bij tijd en wijle ook moelijk , maar zodra ik de schakelaar in mijn gedachten omzet om „schoon te eten“doe ik enkel dat. Er kunnen geen halve maatregelen zijn. U moet in de juiste denkwijze denken en alleen maar focussen op uw einddoelen,als u maar wat doet en u eenmaal u eigen bedriegt met eten dan zult u dit weer en weer doen.Ik ken dit van vroege pogingen en van de ervaringen met klanten.Houd vast aan het idee om te vermageren en het zal lukken.
Carb cycling!!
Wat wij doen wanneer wij carbcyclen op de manier die ik adviseer, zijn dat 3 lage koolhydraat dagen en 2 hogere koolhydraatdagen.om het herstel te bevorden en het glycogeen aan te vullen. Dit geeft ons enkel de juiste hoeveelheid koolhydraten die als brandstof moeten worden gebruikt zonder dat het een overschot word. Gebruik altijd koolhydraten uit schoon voedsel en natuurlijk niet van junkfood. Het belangrijkste van carbcyclen,in mijn opinie,is om nooit te hoog te gaan tijdens je dieet behalve in de laatste ogenblikken en alleen indien noodzakelijk.We bespreken dit later nog.
Wat ik als uitgangspunt neem,wat uw hoeveelheid koolhydraten zou moeten zijn op uw hoogste dag is 1 tot 1.5 gram koolhydraten per pond van lichaamsgewicht. Neem dat getal en bereken wat u nodig zou hebben.Ik zou tevens willen zeggen dat het zeer raadzaam is om een schema bij te houden van wat u eet zodat u ook weet hoe u reageert en u aanpassingen in uw schema kunt maken. Dit neemt het raadwerk weg van het dieet en er kan later altijd in terug gekeken worden hoe het lichaam reageert op bepaalde dingen.
NOTA: Tel geen vezelige groenten in uw totale koolhydraten voor de dag. Zij zijn laag in calorieën en koolhydraten en zijn een goede bron van vezels en tellen niet mee in de berekening bij het carbcyclen ;tel alleen de complexe koolhydraten.
Wat fijnafstemming zal natuurlijk voor de meesten noodzakelijk zijn,want sommige van ons zijn wat gevoeligger voor koolhydraten als andere. Je arbeidsintensiteit, trainingsintensiteit, de leeftijd, evenals het geslacht, zullen bepalen hoeveel u zult moeten aanpassen,maar in het algemeen ben ik er achter gekomen dat 200 gram koolhydraten als uw hoogste hoeveelheid, een goede manier is om mee te beginnen. Na een tijd kunt u zien of u dat wil verhogen of wil verlagen gebaseerd op uw resultaten
Hieronder is een voorbeeld van mijn 5 daagse carbcycling met 200 gram koolhydraten.
Dag-1) 150 gram
Dag-2) 100 gram
Dag-3) 50 gram
Dag-4) 125 gram
Dag-5) 200 gram
Herhaal cyclus zoals die, in de loop van het dieet wordt geschreven.
Hoofdzakelijk wat ik doe is ik zak per dag 50 gram koolhydraten de eerste drie dagen, dan verhoog ik met 75 gram, voor de volgende twee dagen. Sommige mensen verkiezen hun vetopname te verhogen op hun koolhydraatlage dagen;u kunt dat doen als u dat wil maar ik vind dat het het vet verbranden tegenwerkt omdat vet een calorie rijke macronutrient is die door het lichaam wordt gewenst, maar geen spier bouwt.
Ik geloof ook dat zonder de vetten te verhogen u meer vet als brandstof op de lage carburatordagen zult verbranden, vooral wanneer u flink traint goed dieet en cardio doetVoor zover het de calorieën betreft zijn proteine en koolhydraten niet calorierijk en u moet een tekort aan calorieën hebben om vet te kunnen verliezen .
Het bereiken van een Plateau!!
Uiteindelijk, zult u meer dan waarschijnlijk een vet brandend plateau bereiken, en dit is de tijd waar wij een verandering in het cyclusplan kunnen uitvoeren. Het lichaam past zich aan de veranderingen aan en na een tijdje zul je stoppen met het vet te gebruiken als brandstof.
Dit is een goed moment om 3-4 dagen hoog in je koolhydraten te gaan zitten ,of om simpelweg een junkmaaltijd te doen ,simpelweg om je metabolisme te verhogen en zo het vetverbrandende proces weer te laten herbeginnen
Een andere manier om dit te bewerkstelligen is om nul koolhydraten te nuttigen voor drie dagen en ook maximaal drie dagen.Dit zal hetzelfde teweeg brengen als de 3-4 hoog koolhydraat dagen. Dit is de enige tijd om vezelige groenten in overweging te nemen, aangezien geen koolhydraten van om het even welke aard tijdens de 3 koolhydraatloze dagen genomen zouden moeten worden.Doe dit niet langer dan drie dagen en ga nooit lager dan 50gram koolhydraten tijdens uw dieet(behoudens deze drie dagen)Indien u lager gaat lijden uw hersenen ervan u gaat moeilijker denken .
Complexe koolhydraten!!
Dit zijn de beste bronnen van schone te gebruiken koolhydraten wanneer het op dieet zijn in het algemeen, en als u aan carbcycling doet:
Gebakken Aardappels
Yams
Zoete aardappelen
Bruine rijst
Havermout
Ik eet geen enkele soort brood , of zuivelproducten wanneer ik op dieet ben, en ik adviseer dat ook u niet, om de vetten optimaal te verbranden.Het enige moment om eenvoudige koolhydraten buiten groenten te eten is bij de post-workout-maaltijd wanneer u 50 gram dextrose met een whey proteine shake zou moeten nemen onmiddellijk na uw training. U rekent de koolhydraten van de dextrose druivesuiker wel bij uw dagelijkse totaal op,omdat alhoewel zij efficiënt door het lichaam bij de postworkoutshake worden gebruikt, het toch koolhydraten zijn, en bij het totaal van de dag horen.Trek u niets aan van het glymecide index van uw voedsel maar maak u meer zorgen om het totaal van de koolhydraten ;dat zou nooit te hoog mogen zijn.!! Ik adviseer ook interval cardio als u met een dieet bezig bent;en een hoge eiwit inname helpt u om uw spieren te sparen die u met uw harde trainingen gewonnen hebt.
Ik hoop dat ik u metdit artikel een beetje hulp heb gebracht in uw zoektocht naar een slanker lichaam.