Citaat:
Origineel gepost door Philosopher Helemaal mee eens. Een aanpassing van je gehele levensstyle dus. Het hoeft natuurlijk niet ineens allemaal te veranderen. Elke kleine stap voorwaart is er een. The journey of a thousend miles begins with one single step. |
't is natuurlijk ook maar wat je onder leefstijl verstaat... van punker naar dandy, of van student naar winkelmanager, met dat vind ik een verandering van leefstijl. Voortaan elke zaterdag roggebrood kopen en 10 minuten eerder op om met kwark te ontbijten niet, dat zijn praktische aanpassingen binnen je leefstijl. Maar ik heb 4 kinderen, een werkende vrouw en een enorme familie, dan maak je eigenlijk dagelijks aanpassingen zoals "ik ga voortaan op de fiets naar mijn werk dan hoeven we geen tweede auto te kopen, of "We zien elkaar bijna nooit, zullen we samen op fitness gaan en 2x per week buiten gaan hardlopen". Wie er naar welke sport en andere kluppies gaat is een jaarlijks terugkerend circus. Ik vind niet dat dat onze leefstijl verandert.
Maar ik snap wel dat als sport helemaal nooit in beeld is geweest, dat het gaan sporten een hele stap kan zijn. Als het goed is begin je rustig en blijkt na een paar weken/maanden dat het eigenlijk niet zo heel veel aan je leven verandert. Doet het dat wel, gooi je je ziel en zaligheid er helemaal in, dan heb je een goeie kans op afhaken op het moment dat het wat lastiger wordt en de resultaten even wat langer uitblijven.