| | 
01-01-08, 09:22
| | Junior Member | | Geregistreerd: Dec 2007 Locatie: Noord-Holland
| | | Wat ik eet per dag Hallo allemaal,
Ik ben Afvaller1, ik ben 14 jaar en ongeveer 83kg, alle redenen om dus aftevallen. Hier post ik ff me voeding (van één dag), ik ga naturrlijk ook nog naar school dus daar is wel rekening mee gehouden.
'S Morgens:
Bord vanilje (weet niet hoe je het schrijft) yogurht met Cruseli Balans
Mok thee
Plak ontbijtkoek met boter
Om 10:30:
Een koek (verschilt per dag)
Een pakje drinken (verschilt per dag)
'S Middags:
1 Bruin Broodje (zelf gebakken brood) ham
1 Wit Broodje Smeerkaas
1 Bruin Broodje (zelf gebakken brood) Pindakaas
1 Krentenbol met hagelslag of honing
(1x in de week een tosti ham + kaas)
1 Flesje fris
Diner:
Verschilt per dag
Een glas melk
'S Avonds:
Bakje fruit
Mok thee
(Heel af en toe iets bij de koffie/thee voor de tv)
Oke nu de vraag wat kan hieraan verbeterd worden??
Bedankt!!!
Greetz Afvaller1 | 
01-01-08, 10:21
|  | Super Moderator | | Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: belgie
| | | hoppeta daar gaan we....je ontbijt al dat is al heel goed even kijken volgens mij woon je in Nederland;want je eet hagelslag.
ontbijt zou dan ipv die yoghurt magere melk doen.....
10.30 koek niet opeten vervangen door een boterham met kippefilet(broodbeleg)
en als drinken zou je eens moeten denken aan water bij al je maaltijden of thee of koffie geen fris ...ik deed dat ook altijd en dat weet ik uit ervaring dat is niet goed.
's middags doe dre bruine broodjes met mager beleg zoals kipfilet..kalkoen filet rosbief wat je graag lust eigenlijk...
als je uit school komt neem je weer een broodje dat zal rond drie uur zijn schat ik zo.....
diner gewoon wat de pot schaft wel een beetje opletten met de jus en de sausjes
bakje fruit is goed en wat bij de koffie moet kunnen zolang het geen volle zak chips is...er zullen nog wel wat ideen meer komen dus op het einde kijk je gewoon wat je goed liojkt succes ermee.....oja sporten is ook belangrijk. | 
01-01-08, 12:13
| | | Oke bedankt!!!
Ik zal kijken wat ik er mee kan doen!!! Ik sport elke week 3 keer waarvan 2 keer fitness (één uur per keer) en 1 keer badminton (anderhalf uur). Ik kom ook wel wat later uit school dan 15:00, dat verschilt namelijk heel erg, soms om 16:15 en soms om 12:55!! Op school hebben wij een 40-min rooster en ik ben op de volgende tijden uit:
M: 16:15
D: 14:55
W: 15:35
D: 16:15
V: 12:55
En als ik wat eet voor de tv dan is het geen chips gewoon een chocolaatje of iets anders. Niet van die extreem vette dingen. | 
01-01-08, 12:15
| | Senior Member | | Geregistreerd: Aug 2007
| | Citaat:
Origineel gepost door Afvaller1 ...Bord vanilje (weet niet hoe je het schrijft) yogurht met Cruseli Balans... | Misschien staat het op het pak? Citaat: |
Oke nu de vraag wat kan hieraan verbeterd worden??
| Hierop kan je prima afvallen - of aankomen. Dat hangt ervanaf hoeveel kcals je verbruikt. Als je meer verbruikt dan je binnenkrijgt, val je af.
Als je nu gelijk blijft, dan kun je het makkelijkst wat extra gaan bewegen zonder je voeding aan te passen, dan ga je afvallen. | 
01-01-08, 12:16
| | | Ik vind zelf dat ik al genoeg beweeg dus... in het weekend ben ik vaak buiten en ik sport zoals hierboven vermeld staat 3x per week. | 
01-01-08, 12:28
| | Senior Member | | Geregistreerd: Nov 2007 Locatie: Friesland
| | Citaat:
Origineel gepost door Afvaller1 Ik vind zelf dat ik al genoeg beweeg dus... in het weekend ben ik vaak buiten en ik sport zoals hierboven vermeld staat 3x per week. | Zoals ik het zie ben je eerder een endomorph. Dit is opzich helemaal niet erg, want geen één heeft het zelfde lichaamstype.
Houdt er wel rekening mee dat je dus meer cardio zal moeten doen om goede resultaten te zien. Jij moet meer onnodige vetten verbranden.
Maar wees geduldig en je zal je doelen bereiken zoals je die graag wilt hebben met een goede dosis doorzettingsvermogen en een goed onderbouwde voeding. | 
01-01-08, 14:10
| | Citaat:
Origineel gepost door Afvaller1 Ik vind zelf dat ik al genoeg beweeg dus... in het weekend ben ik vaak buiten en ik sport zoals hierboven vermeld staat 3x per week. | Dan moet je dus minder eten en drinken. Tips:
* Kleinere porties
* Light dranken ipv suikerhoudende fris
* Eiwitrijk eten (eiwit onderdrukt de eetlust het best)
Een uur fitness, wat doe je dan precies? | 
03-01-08, 08:21
| | | Vanille Yoghurt ruilen met magere yoghurt of bruin brood. Geen krente bollen want die bevallen veel extra calorieen. En dan het bruine brood beleggen met mager beleg.
s'Avonds veel groente, dat vult goed en heeft minder cals dan aardappels/ rijst/pasta's
Ook tussen door aals je trek hebt kan dat of fruit.
Ik weet niet hoe je naar school gaat maar ga je lopens of met de fiets, loop dan net een tret harder of fiets iets harder dan je gewend bent. En niet zoals ik meiden zie fietsen naar school op het dooie akkertje, en vallen bijna om van het langzame fietsen. Je hartslag gaat dan omhoog waardoor je vaak net iets beter in je vetverbranding komt dan anders en dus meer verbruikt.
Tussen door meer water drinken.
Hopelijk kun je er iets mee
__________________ Als ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest? | 
03-01-08, 09:58
| | Citaat:
Origineel gepost door Blondje ...Ik weet niet hoe je naar school gaat maar ga je lopens of met de fiets, loop dan net een tret harder of fiets iets harder dan je gewend bent. En niet zoals ik meiden zie fietsen naar school op het dooie akkertje, en vallen bijna om van het langzame fietsen. Je hartslag gaat dan omhoog waardoor je vaak net iets beter in je vetverbranding komt dan anders en dus meer verbruikt. | Dat zou je denken, maar als je sneller gaat ben je er ook eerder. Bij lopen is het kcal verbruik vrijwel onafhankelijk van de snelheid; alleen het aantal kilometers bepaalt het verbruik. Wel is gewoon lopen zo'n 10-15% efficienter (dus verbruikt 10-15% minder per kilometer) dan hardlopen.
Bij fietsen geldt dit ook op lagere snelheden.
(Bij hogere snelheden, -bv boven 25 Kmpu- wordt de invloed van de luchtweerstand steeds groter waardoor de per Km verbruikte kcals omhoog gaan). | 
03-01-08, 10:28
| | Peter, zit jij ook in het fitness-wereldje? Aangezien je overal wel aardig verstand van hebt.  | 
03-01-08, 13:30
|  | Senior Member | | Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: Rotterdam
| | | En hoe lang ben je eigenlijk?
03-01-08, 13:37
| | Citaat:
Origineel gepost door Kartoffelz Peter, zit jij ook in het fitness-wereldje? Aangezien je overal wel aardig verstand van hebt.  | Hm, ik ben werd net op een ander forum uitgekafferd omdat ik niks weet en alles verkeerd zeg.... ik had het bestaan om te zeggen dat je van KT op zich niet afvalt, en verder dat je met gewone intervalcardio (65% VO2max + intervallen) meer kcals kan verstoken dan met KT of HIIT. Dus toen kreeg ik zowel de fanatieke krachttrainingaanhangers ("KT is altijd het beste!") als de HIIT aanhangers (HIIT voor alles en iedereen!!) over me heen...
Ik doe al een tijd allerlei trainingsvormen, en heb me er best goed in verdiept. Verder heb ik een medische achtergrond, weliswaar lang geleden maar zoveel is er nou ook weer niet veranderd. Dus ik heb een aardig basisbegrip van hoe dingen in elkaar zitten en geregeld zijn, waarin ik nieuwe dingen en ervaringen redelijk goed kan plaatsen.
Over hardcore krachttraining zal je me niet zoveel specifieks horen zeggen, ik doe wel aan KT maar op een laag niveau. | 
03-01-08, 13:52
| | Citaat:
Origineel gepost door *Zippie* En hoe lang ben je eigenlijk? | 1m90, 80 Kg gemiddeld, ik wil afvallen tot 75 Kg met voeding < verbruik (1 juni 2008); daarna naturel spierbouwen met voeding = verbruik.
Specifiek doelen nu is CityPeerCity loop 10 Km in 50 minuten (maar ik heb opgegeven dat ik het binnen 60 minuten wil doen, in een bedrijfsteam).
Ik denk erover om me ook op te geven voor de Amstel Gold Toer, 60 Km fietsen, in 2 uur.
Voor de KT stel ik nog geen doel, maar als ik het doe wordt het zoiets als "alles 20% zwaarder kunnen pakken op 31 december" plus "meer compounds" en dan uitgesplitst naar afzonderlijke oefeningen.
Lange termijndoel is Rome, wandelen, in etappes van twee of meer dagen. Eerst op gympen en een minirugzakje, inmiddels op wandelschoenen met een echte rugzak maar nog bijna niks erin, in de toekomst mogelijk met volle bepakking voor overnachtingen etc.
En zo gaat het afvallen en aktief worden geleidelijk over in echte sportiviteit. Dus kijk op mijn 100ste verjaardag naar NOVA, dan word ik live geïnterviewd nadat ik in mijn eentje, blootsvoets en zonder zuurstof in 6 uur de Everest opgerend ben. | 
03-01-08, 16:39
|  | Senior Member | | Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: Rotterdam
| | Citaat:
Origineel gepost door PeterE 1m90, 80 Kg gemiddeld, ik wil afvallen tot 75 Kg met voeding < verbruik (1 juni 2008); daarna naturel spierbouwen met voeding = verbruik.
Specifiek doelen nu is CityPeerCity loop 10 Km in 50 minuten (maar ik heb opgegeven dat ik het binnen 60 minuten wil doen, in een bedrijfsteam).
Ik denk erover om me ook op te geven voor de Amstel Gold Toer, 60 Km fietsen, in 2 uur.
Voor de KT stel ik nog geen doel, maar als ik het doe wordt het zoiets als "alles 20% zwaarder kunnen pakken op 31 december" plus "meer compounds" en dan uitgesplitst naar afzonderlijke oefeningen.
Lange termijndoel is Rome, wandelen, in etappes van twee of meer dagen. Eerst op gympen en een minirugzakje, inmiddels op wandelschoenen met een echte rugzak maar nog bijna niks erin, in de toekomst mogelijk met volle bepakking voor overnachtingen etc.
En zo gaat het afvallen en aktief worden geleidelijk over in echte sportiviteit. Dus kijk op mijn 100ste verjaardag naar NOVA, dan word ik live geïnterviewd nadat ik in mijn eentje, blootsvoets en zonder zuurstof in 6 uur de Everest opgerend ben. | haha 
03-01-08, 18:13
| | Citaat:
Origineel gepost door PeterE Hm, ik ben werd net op een ander forum uitgekafferd omdat ik niks weet en alles verkeerd zeg.... ik had het bestaan om te zeggen dat je van KT op zich niet afvalt, en verder dat je met gewone intervalcardio (65% VO2max + intervallen) meer kcals kan verstoken dan met KT of HIIT. Dus toen kreeg ik zowel de fanatieke krachttrainingaanhangers ("KT is altijd het beste!") als de HIIT aanhangers (HIIT voor alles en iedereen!!) over me heen...
Ik doe al een tijd allerlei trainingsvormen, en heb me er best goed in verdiept. Verder heb ik een medische achtergrond, weliswaar lang geleden maar zoveel is er nou ook weer niet veranderd. Dus ik heb een aardig basisbegrip van hoe dingen in elkaar zitten en geregeld zijn, waarin ik nieuwe dingen en ervaringen redelijk goed kan plaatsen.
Over hardcore krachttraining zal je me niet zoveel specifieks horen zeggen, ik doe wel aan KT maar op een laag niveau. | Ben wel benieuwd naar dat andere forum. Was dat DBB.com?
Maar opzich wel mooi dat je een medische achtergrond hebt, zodat je een goeie onderbouwde kennis/referentie hebt waar het lichaam het beste op zal reageren.
We hebben al een persoonlijke trainer die hier komt en ook nog iemand met medische kennis. Wordt hier nog een goed georganiseerde plaatst ook!  |  | | | Onderwerp Opties | Zoek in Onderwerp | | | | | Weergave Modus | Lineare Modus |
Post Regels
| You may not post new threads You may not post replies You may not post attachments You may not edit your posts HTML code staat Uit | | | | | Welkom! | Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord | |