| | 
17-12-07, 19:09
| | Senior Member | | Geregistreerd: Nov 2007 Locatie: Friesland
| | | Gewichtschommeling Ik vind het zo merkwaardig dat mijn gewicht nu weer 77 Kg is. Terwijl ik wel dezelfde hoeveelheid boterhammen en eten na binnen heb gewerkt. 
Hoe kan dit? Vochtverlies ofzo?
Oké, ik weet dat het gewicht nooit en te nimmer steeds op hetzelfde niveau zal blijven, maar 1,5 Kg vind ik best veel om te verliezen - zeker met mijn verhouding... | 
17-12-07, 20:55
|  | Super Moderator | | Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: belgie
| | | kan altijd volgende week weeg je weer hetzelfde en je moet nooit je zelf elke dag wegen
18-12-07, 10:17
|  | Senior Member | | Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: België
| | | Ik weeg me 1 keer per week. Telkens op hetzelfde tijdstip.
18-12-07, 13:08
| | Citaat:
Origineel gepost door jacky den bels kan altijd volgende week weeg je weer hetzelfde en je moet nooit je zelf elke dag wegen | Ja, ik dus wel elke dag. Soms ook wel 2x per dag. Gewoon om te zien wat voor vooruitgang ik op dagbasis heb gedaan.
Maar dat moet ik dus niet doen... Citaat:
Origineel gepost door Tjer Ik weeg me 1 keer per week. Telkens op hetzelfde tijdstip. | Dat kan ik beter ook doen, gewoon standaard routine van maken.  | 
18-12-07, 13:25
|  | Senior Member | | Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: Rotterdam
| | | haha ik doe ook maar 1 keer per week
18-12-07, 13:40
| | Citaat:
Origineel gepost door *Zippie* haha ik doe ook maar 1 keer per week | Ben ik de enigste met de gekke obsessie om dat bij te houden op dagbasis? | 
18-12-07, 13:46
|  | Senior Member | | Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: België
| | | Je bent zeker niet de enigste hoor.
Er is een tijdje geweest dat mijn vrouw elke keer ze de badkamer passeerde op de weegschaal ging staan.
18-12-07, 14:50
| | Citaat:
Origineel gepost door Tjer Je bent zeker niet de enigste hoor.
Er is een tijdje geweest dat mijn vrouw elke keer ze de badkamer passeerde op de weegschaal ging staan. | Haha, maar ik ben geen dame! 
Hmm, houdt voortaan dan maar op één keer per week... | 
18-12-07, 19:10
| | | nee maximaal een keer per week en niet meer
18-12-07, 20:31
| | Doen we.  | 
18-12-07, 22:25
| | | dan is het trouwens veel leuker, om je nieuwe resultaat te zien.. dan moet het wel een positief resultaat zijn uiteraard haha.
18-12-07, 22:45
| | | spiegel is beter gewoon nu een foto maken van je eige en over een maand weer en die vergelijken
18-12-07, 23:53
| | | Ja das ook tof.
19-12-07, 10:09
| | Senior Member | | Geregistreerd: Aug 2007
| | Citaat:
Origineel gepost door Kartoffelz Ja, ik dus wel elke dag. Soms ook wel 2x per dag. Gewoon om te zien wat voor vooruitgang ik op dagbasis heb gedaan.
Maar dat moet ik dus niet doen...  | Ik weeg mezelf ook dagelijks, meestal zelfs savonds en sochtends. Niet om de voortgang van die dag te zien, maar om een goed gemiddelde te krijgen, ondanks de natuurlijke variaties in lichaamsgewicht en de onnauwkeurigheid van de meting zelf. Het kan een paar kilo per dag schelen!
Stel dat ik vorige week 81 mat, en nu 79, dan zou ik kunnen zeggen ik ben 2 kilo afgevallen. Maar exklusief vochtbewegingen en meetfout zou het zomaar kunnen zijn dat ik in het echt eerst 79,5 woog en nu 80, dus dat ik in feite ben aangekomen. Door dagelijks te wegen middel je de meetfout en de dagvariatie eruit en zie je de echte trend. | 
19-12-07, 10:38
| | Citaat:
Origineel gepost door PeterE Ik weeg mezelf ook dagelijks, meestal zelfs savonds en sochtends. Niet om de voortgang van die dag te zien, maar om een goed gemiddelde te krijgen, ondanks de natuurlijke variaties in lichaamsgewicht en de onnauwkeurigheid van de meting zelf. Het kan een paar kilo per dag schelen!
Stel dat ik vorige week 81 mat, en nu 79, dan zou ik kunnen zeggen ik ben 2 kilo afgevallen. Maar exklusief vochtbewegingen en meetfout zou het zomaar kunnen zijn dat ik in het echt eerst 79,5 woog en nu 80, dus dat ik in feite ben aangekomen. Door dagelijks te wegen middel je de meetfout en de dagvariatie eruit en zie je de echte trend. | Jezus, een paar kilo per dag? Dat is best veel.
En vooral vergeleken met mij, zie ik dat niet graag schommelen!
Maar wel goed te weten dat het dus inderdaad behoorlijk natuurlijk kan schommelen. En dan heb ik dus voor mezelf altijd wel een goed gemiddelde kunnen krijgen per dag.
Maar ik zal zeker ook doen wat jacky zei: een foto maken voor de spiegel en dan over een maand weer kijken.  |  | | | Onderwerp Opties | Zoek in Onderwerp | | | | | Weergave Modus | Lineare Modus |
Post Regels
| You may not post new threads You may not post replies You may not post attachments You may not edit your posts HTML code staat Uit | | | | | Welkom! | Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord | |