| | 
19-12-07, 12:41
| | Senior Member | | Geregistreerd: Aug 2007
| | Citaat:
Origineel gepost door Kartoffelz Jezus, een paar kilo per dag? Dat is best veel. | Makkelijk.
Eet zoute spullen die langzaam verteren, drink een pak melk, doe die dag weinig zodat je geen glykogeen verstookt, en hoppa, paar kilo erbij. En dan heb ik het nog niet eens over hormonen bij vrouwen, dat kan op een paar dagen rustig 3 kilo vocht schelen. De meetfout van weegschalen ligt vaak in de orde van een half kilo plus of min, dus een kilo verschil tussen de weergegeven waarden, bij hetzelfde feitelijke gewicht!
Laat je niet beetnemen door de suggestieve weergave op 0,1 kilo, weergave is geen meetnauwkeurigheid.
| 
19-12-07, 13:18
| | Senior Member | | Geregistreerd: Nov 2007 Locatie: Friesland
| | Citaat:
Origineel gepost door PeterE Makkelijk.
Eet zoute spullen die langzaam verteren, drink een pak melk, doe die dag weinig zodat je geen glykogeen verstookt, en hoppa, paar kilo erbij. En dan heb ik het nog niet eens over hormonen bij vrouwen, dat kan op een paar dagen rustig 3 kilo vocht schelen. De meetfout van weegschalen ligt vaak in de orde van een half kilo plus of min, dus een kilo verschil tussen de weergegeven waarden, bij hetzelfde feitelijke gewicht!
Laat je niet beetnemen door de suggestieve weergave op 0,1 kilo, weergave is geen meetnauwkeurigheid. | Jemig, je hebt er wel verstand van! 
Bedankt voor de heldere informatie!
Maar de stofwisseling van vrouwen en mannen is natuurlijk totaal verschillend.
Het verhaal dat de weegschalen nooit 100% duidelijk weergave kunnen geven, maar dat er altijd sprake is van een zekere afwijking was me al duidelijk. Maar dus danig groot, vond ik toch zeker apart.
Nogmaals bedankt! | 
19-12-07, 14:50
| | Citaat:
Origineel gepost door Kartoffelz Maar de stofwisseling van vrouwen en mannen is natuurlijk totaal verschillend. | Valt mee, de meeste verschillen zijn kwantitatief.
| 
23-12-07, 22:35
|  | Senior Member | | Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: gorlaeus laboratorium
| | Citaat:
Origineel gepost door PeterE Valt mee, de meeste verschillen zijn kwantitatief. | hoe bedoel je dat?
kwantitatief wil zeggen alleen qua hoeveelheid.ik heb niet de indruk dat de hoeveelheid stoffen die ik omzet anders is dan bij mannen.alleen wordt het bij de mannen veel efficienter omgezet allemaal qua minder snel spieren verliezen beneden onderhoud en minder snel vet worden boven onderhoud,dus da's kwalitatief
gewichtschommelingen per dag hoeven niks te betekenen idd.maar bijv met de introductieweken van de universiteit / roeivereniging heb ik gemerkt dat het toch wel hard kan gaan als je even niet uit kijkt.maar dan kan je ook niet echt zeggen dat je evenveel gegeten en geslapen hebt als normaal | 
23-12-07, 22:52
| | Citaat:
Origineel gepost door Miss Deadlift hoe bedoel je dat?
kwantitatief wil zeggen alleen qua hoeveelheid.ik heb niet de indruk dat de hoeveelheid stoffen die ik omzet anders is dan bij mannen.alleen wordt het bij de mannen veel efficienter omgezet allemaal qua minder snel spieren verliezen beneden onderhoud en minder snel vet worden boven onderhoud,dus da's kwalitatief  | De mechanismen zijn hetzelfde alleen de getalletjes zijn anders. Wat je zegt: efficientie, minder dit, sneller dat, dat is kwantitatief. Ook al verzucht menigeen dat zhij anders in elkaar zit en dat het bij harem gewoon anders werkt (da's kwalitatief) en dat zhij daarom doel X of effekt IJ maar niet bereikt.
Dat spier- en vetgedoe en afval-gedoe zit bij vrouwen en mannen gewoon praktisch hetzelfde in elkaar. Testosteron werkt bij allebei hetzelfde alleen vrouwen hebben er minder van. En zo.
Laatst aangepast door PeterE : 23-12-07 om 22:55.
| 
23-12-07, 23:14
|  | Senior Member | | Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: gorlaeus laboratorium
| | Citaat:
Origineel gepost door PeterE De mechanismen zijn hetzelfde alleen de getalletjes zijn anders. Wat je zegt: efficientie, minder dit, sneller dat, dat is kwantitatief. Ook al verzucht menigeen dat zhij anders in elkaar zit en dat het bij harem gewoon anders werkt (da's kwalitatief) en dat zhij daarom doel X of effekt IJ maar niet bereikt.
Dat spier- en vetgedoe en afval-gedoe zit bij vrouwen en mannen gewoon praktisch hetzelfde in elkaar. Testosteron werkt bij allebei hetzelfde alleen vrouwen hebben er minder van. En zo. | ja,zo kun je het ook zien op die manier kan het idd kwantitatief genoemd worden 
het is ook wel handiger om het zo te brengen want dat maakt ook meteen duidelijk dat methodes om gespierder,sterker of droger te worden voor mannen en vrouwen in principe hetzelfde zijn.(alleen werkt het bij vrouwen over het algemeen maar matig,maar het werkt wel.en als het beginniveau maar slecht genoeg was,kan de vooruitgang ook bij vrouwen aanmerkelijk zijn)
maar dan de mensen die klagen dat het bij hun anders werkt.in de meeste gevallen werken die waarschijnlijk zelf gewoon niet hard genoeg.maar toch werkt ook niet iedereen hetzelfde,je hoort bijvoorbeeld dat sommige mensen enorm goed reageren op low carb terwijl anderen er helemaal niet tegen kunnen.zou er dan toch iets anders werken? op zijn minst quantitatief anders...tenzij je echt een enzym mist zijn alle verschillen eigenlijk kwantitatief,maar sommige mensen reageren bijvoorbeeld goed op veel trainen en anderen beter op wat minder,etc etc. dus met al die kwantitatieve verschilletjes kan je zomaar nog heel wat te stellen krijgen | 
24-12-07, 15:13
|  | Senior Member | | Geregistreerd: Dec 2007 Locatie: Groningen
| | |
Schomelen is leuk.
Psychedelica is de sleutel die past op het slot van het begrensde gedachtegoed die schapen met zich dragen.
| 
24-12-07, 15:33
|  | Super Moderator | | Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: belgie
| | |
zwijgt
|  | | | Topic Opties | Zoek in Topic | | | | | Weergave Modus | Lineare Modus |
Post Regels
| You may not post new threads You may not post replies You may not post attachments You may not edit your posts HTML code staat Uit | | | | | Welkom! | Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord | |