Fitness-Seller.nl Webshop
Ga Terug   DutchFitness.com Forum > Fitness en Gezondheid > Dieet Voeding

Antwoord

Topic Opties Zoek in Topic Weergave Modus
Oud 06-07-08, 17:13
Junior Member

Missunshine will become famous soon enough
Kan iemand me helpen met mijn voedingsschema ?

Ik loop een beetje vast.
Mijn doel is van de 84 naar de 72 kg te gaan. Ik ben 184 en enorm gemotiveerd. Nu beter dan ooit omdat ik begrijp hoe het lichaam werkt. Vroeger deed ik maar wat en at ik alles. Nu durf ik niet eens meer een glas cola op als ik er niet enorm naar snak.

Maar goed mijn probleem is het volgende.

Ik ga rond de 1450 kcal per dag.
verdeeld in 60 gr eiwitten, 47 gram vet en 189 gram khoolydraten.

Ik verdeel ze onder 3 grote maaltijden.
Dus elke maaltijd verdeel ik de grammen in drie met in de ochtend en middag toch meer khoolydraten dan savonds.

Vandaag heb ik sochtends genomen;

Een pannekoek met honing
2 gekookte eieren met een halve pistolet
2 koffie met balance light melk.

De lunch heb ik net rijst met kip en groenten genomen.
1 normale portie geeft 400 kcal

Strax ga ik voor een maaltijdsalade met tonijn en een cracker met light smoret.

Ik ben dagelijks op de cardio te vinden. Ik heb een crosswalker thuis dus dat gaat makkelijk met de tv aan. Minstens een half uur max een uur.

Heeft iemand tips of trucs?
En heeft iemand nog een voedingsschema wat overeenkomt met de mijne?

Graag feedback. Er moeten natuurlijk wel kilo's af. En ik ben bereid veel te doen !

Zit ik goed zo of niet.
Met citaat antwoorden
Oud 06-07-08, 18:59
jacky den bels's Avatar
Super Moderator

jacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond repute
ik zou het in zes maaltijden verdelen en eigenlijk zou je iets hoger mogen zitten zo rond de 1700 calorieen...wel een lekker ontbijtje trouwens.
bij voedingsschema's staat een voedingsschema van Annuska kijk daar eens bij http://www.dutchfitness.com/f42/annuska-s-eten-173/
met dit eten is ze een stuk droger komen staan wel icm goed trainen

jacky's DC logje

Laatst aangepast door jacky den bels : 06-07-08 om 19:02.
Met citaat antwoorden
Oud 06-07-08, 19:10
Junior Member

Ik heb het gelezen, ik las dat zij aan de whey zit en casseine. Dat wil ik niet.
Hoe kan ik dit vervangen ?

En als ik rond de 1700 ga zitten, moet ik die dan gelijkmatig verdelen ?
Met citaat antwoorden
Oud 06-07-08, 20:48
jacky den bels's Avatar
Super Moderator

jacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond reputejacky den bels has a reputation beyond repute
ja gewoon verdelen is het beste ....tja whey en casseinne vervangen gewoon door eiwitten dan vis, kip noem het maar op net wat je lekker vind en wat in je voedingsschema past;bv ik bak 's morgens een eitje bestaande uit twee hele eieren en 8 ei-witten is een lekker eierpannekoekje misschien voor jou dan iets te veel van het goede maar bv de helft zou dan wel weer gaan.

jacky's DC logje
Met citaat antwoorden
Oud 06-07-08, 22:16
Miss Deadlift's Avatar
Senior Member

Miss Deadlift has much to be proud ofMiss Deadlift has much to be proud ofMiss Deadlift has much to be proud ofMiss Deadlift has much to be proud ofMiss Deadlift has much to be proud ofMiss Deadlift has much to be proud ofMiss Deadlift has much to be proud ofMiss Deadlift has much to be proud of
wil je ook geen krachttraining doen? dat is nl ook effectiever dan cardio alleen..

eiwitpoeders zijn btw ook niet eng ofzo he het is gewoon een zeer snelle en makkelijke manier om aan eiwitten te komen en hoeft per gr eiwit ook niet duurder te zijn dan normale voeding
maar aan de andere kant als je zo laag in de kcal zit wil je waarschijnlijk liever juist niet iets wat je gewoon snel ff weggiet
Eiwitten moeten wel hoger iig 60 gr is echt heel weinig.

Hoeveel ben je nu al afgevallen in hoe veel tijd?
kcal lijken mij zeer laag maarja dat is wel een afwijking van mij misschien wat wel zeker zo is is dat te veel te weinig ook niet goed voor je resultaten is. Maar misschien zit je ook wel goed dat kan ik niet beoordelen...
Met citaat antwoorden
Oud 07-07-08, 13:12
Senior Member

PeterE has much to be proud ofPeterE has much to be proud ofPeterE has much to be proud ofPeterE has much to be proud ofPeterE has much to be proud ofPeterE has much to be proud ofPeterE has much to be proud ofPeterE has much to be proud ofPeterE has much to be proud of
Citaat:
Origineel gepost door Missunshine Bekijk Post
Ik ben dagelijks op de cardio te vinden. Ik heb een crosswalker thuis dus dat gaat makkelijk met de tv aan. Minstens een half uur max een uur.
Hoeveel kcals verbruik je zo per sessie op die machine?
Met citaat antwoorden
Oud 07-07-08, 13:18
Senior Member

Blondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond reputeBlondje has a reputation beyond repute
Eigenlijk eet je niet zo veel. Zou iets meer gaan eten en wat meer verdelen over over de dag ipv 3 maaltijden.
Wat ik zelf heb gedaan om de laatste zwangerschapskilotjes eraf te krijgen toendertijd was gewoon eten wat ik anders ook at op een dag, maar meer verdeeld en dat hielp al goed.
Voor jou zou ik zeggen wat meer eten, meer verdelen op de dag en hoger zitten met eiwit, die vullen goed waardoor je minder hongeer hebt dus minder snoept.
En als tip zou ik ook wat met krachttrainig gaan doen. Als vrouw zijnde wordt je echt niet zo maar een hulk (helaas) maar hoe meer spieren je hebt, hoe hoger je rust stofwisseling ligt.
hopelijk heb je er wat aan.
veel succes
Oud 07-07-08, 18:33
Junior Member

Thanx voor de feedback allen, ik heb inmiddels al wat meer geleerd op het forum en het bodybuildersforum. Ik heb nu mijn maaltijden verspreid over 6 maaltijden, dat is om de 2 uur kleine porties te eten. Dat is voor mij echt enorm wennen, ik heb dan nog geeneens honger. Maar ik ga er voor de honderd procent voor.

Verder ga ik per vandaag ook starten met KT. Ik heb idd begrepen dat de spieren zorgen voor extra stofwisseling. Mijn kcal heb ik maar verhoogd naar 1700 kcal a 1750 kcal omdat ik zelfs nog lager zat en voelde dat mijn spieren slapper werden terwijl ik trainde. Toen ik meer las zag ik dat cardio je spieren dan gaat gebruiken. Is nog weinig idd maar het is de bedoeling dat ik vet verlies. Als ik verschil ga merken zal ik iets omhoog gaan om mijn stofwisseling op gang te houden.

En last but not least. Ik ben nog niets afgevallen. Dat irriteert maar houdt mijn motivatie niet op. Ik weet namelijk dat ik op de goede weg ben en heus niet vanaf dag 1 alles over voeding en de compilatie hiervan ga leren.

Hoeveel ik in een uur verbrand aan kcal zou ik echt niet weten. Ik train op een crosstrainer thuis en dat schermding heb ik ooit water op laten vallen .

Laatst aangepast door Missunshine : 07-07-08 om 18:37.
Met citaat antwoorden
Oud 07-07-08, 18:40
Junior Member

Citaat:
Origineel gepost door jacky den bels Bekijk Post
ja gewoon verdelen is het beste ....tja whey en casseinne vervangen gewoon door eiwitten dan vis, kip noem het maar op net wat je lekker vind en wat in je voedingsschema past;bv ik bak 's morgens een eitje bestaande uit twee hele eieren en 8 ei-witten is een lekker eierpannekoekje misschien voor jou dan iets te veel van het goede maar bv de helft zou dan wel weer gaan.
Ik las dat de BB aan de kwark zitten. Kan ik per dag een halfvolle kwark met 1 appel op? Naast de kip en vis en eieren.

Dat doe ik nu namelijk een portie van 500 gr kwark verdeel ik in maaltijd 3 en maaltijd 5.
Met citaat antwoorden
Oud 07-07-08, 20:00
jacky den bels's Avatar
Super Moderator

ja dat kan wel gewoon bestaat er halfvolle kwark ;of is dat die kwark met vruchten erin die is wel lekker...

jacky's DC logje
Met citaat antwoorden
Oud 07-07-08, 20:46
Senior Member

PeterE has much to be proud ofPeterE has much to be proud ofPeterE has much to be proud ofPeterE has much to be proud ofPeterE has much to be proud ofPeterE has much to be proud ofPeterE has much to be proud ofPeterE has much to be proud ofPeterE has much to be proud of
Citaat:
Origineel gepost door Missunshine Bekijk Post
Hoeveel ik in een uur verbrand aan kcal zou ik echt niet weten. Ik train op een crosstrainer thuis en dat schermding heb ik ooit water op laten vallen .
Waarom zou je je kcals in precies willen weten terwijl je helemaal niets weet over de de kcals uit?
Met citaat antwoorden
Oud 07-07-08, 21:33
Junior Member

Citaat:
Origineel gepost door jacky den bels Bekijk Post
ja dat kan wel gewoon bestaat er halfvolle kwark ;of is dat die kwark met vruchten erin die is wel lekker...

Ik bedoel de magere kwark, geen toevoegingen van suiker of fruit.

Citaat:
Origineel gepost door PeterE Bekijk Post
Waarom zou je je kcals in precies willen weten terwijl je helemaal niets weet over de de kcals uit?
Ik train op lage intensiteit, ik heb begrepen dat deze voor vetverbranding handig is. Dat doe ik minimaal 5 uur per week max 7. Nu weet ik nog niet hoeveel ik verbrand maar daar kom ik binnenkort wel achter als ik zo een apparaatje aanschaf.

Beter iets dan niet toch
Met citaat antwoorden
Oud 07-07-08, 22:37
Jopske's Avatar
Senior Member

Jopske has a reputation beyond reputeJopske has a reputation beyond reputeJopske has a reputation beyond reputeJopske has a reputation beyond reputeJopske has a reputation beyond reputeJopske has a reputation beyond reputeJopske has a reputation beyond reputeJopske has a reputation beyond reputeJopske has a reputation beyond reputeJopske has a reputation beyond reputeJopske has a reputation beyond repute
Wie weet zit je nu helemaal verkeerd te berekenen van wat je qua kcal s moet eten. Dit bereken je immers door te weten wat je lichaam zoal verbruikt op een training 's / niet training 's dag. Probeer zo snel mogelijk er achter te komen wat je verbruikt, dan kan je je eet schema daarop afstemmen. Succes!
Met citaat antwoorden
Oud 07-07-08, 23:09
jacky den bels's Avatar
Super Moderator

ach een gemiddeld vrouwspersoon zit zo rond de 2000 calorieen met normale bezigheden dus dat gaat wel goed komen met rond de 1700 calorieen ;langzaam afvallen is beter en gezonder als veel te snel.

jacky's DC logje
Met citaat antwoorden
Oud 07-07-08, 23:13
Jopske's Avatar
Senior Member

Jopske has a reputation beyond reputeJopske has a reputation beyond reputeJopske has a reputation beyond reputeJopske has a reputation beyond reputeJopske has a reputation beyond reputeJopske has a reputation beyond reputeJopske has a reputation beyond reputeJopske has a reputation beyond reputeJopske has a reputation beyond reputeJopske has a reputation beyond reputeJopske has a reputation beyond repute
met normale bezigheden ja, maar ze doet nu al cardio, en gaat nog kracht training erbij doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Tags
helpen, iemand, mijn, voedingsschema

Topic Opties Zoek in Topic
Zoek in Topic:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus

Post Regels