Fitness-Seller.nl Webshop
Ga Terug   DutchFitness.com Forum > Fitness en Gezondheid > Dieet Voeding

Antwoord

Topic Opties Zoek in Topic Weergave Modus
Oud 28-08-08, 11:00
konijn342's Avatar
Senior Member

konijn342 has much to be proud ofkonijn342 has much to be proud ofkonijn342 has much to be proud ofkonijn342 has much to be proud ofkonijn342 has much to be proud ofkonijn342 has much to be proud ofkonijn342 has much to be proud ofkonijn342 has much to be proud of
Nieuw dieet

Ik heb sowieso niet echt een hoge pet van de meeste dietisten die ik heb gehad,maar ik heb toch sinds een tijd enkele gesprekken gehad,zo ook gister.De dietiste had de vorige keer mij al een schema gegeven,waarvan ze niet eens wist hoeveel kcal het bevatte en nu weer..

Ontbijt :
1 schaaltje magere yoghurt/melk met muesli of 2 sneetjes bruindbrood met halvarine en mager beleg naar keuze en een glas melk

Tussendoor in de loop van de morgen:
1 stuk fruit
1 plakje ontbijtkoek of roggebrood

Lunch:
2 sneetjes bruinbrood met halvarine en mager beleg naar keuze
evt 1 kop soep
evt 1 bakje rauwkost

Tussen door in de middag:
1 sneetje bruinbrood met halvarine mager beleg naar keuze
1 stuk fruit
evt plakje ontbijtkoek of 1 pakje liga

Warm eten:
2-3 aardappelen,volkorenpasta,zilvervliesrijst of brood
200 gr. groente
2 stukje mager vlees,vis ,kip bereid in vloeibare margarine of olie

Tussendoor in de loop van de avond:
1 schaaltje magere yoghurt evt met vruchten
1 stuk fruit of 1 glas vruchtensap

Dit is dus het schema wat ik nu heb gekregen,de liga's en plakken ontbijtkoek laat ik sowieso liever weg..maar buiten dat om,als ik dit allemaal volg,dan zou ik zo'n 1330 kcal binnen krijgen (althans,volgens een site ,waar ik het heb uit gerekend).:s Leek mij dat dit best weinig is of niet?
Met citaat antwoorden
Oud 28-08-08, 13:29
MacB's Avatar
Member

MacB will become famous soon enough
nou weet ik dat dit geen bodybuilding forum is maaaaar...ik laat me toch even gaan

VEEL te veel suiker/carbs
VEEL te weinig eiwit.

en supplementeer je ook met multivit en visolie (wat een must is imo)

en als je hoger in je eiwit gaat kan je ook wat meer kcal eten. zou persoonlijk niet onder de 1500 gaan met lowcarb. (is ook nergens voor nodig als je nog paar x per week sport)

Laatst aangepast door MacB : 28-08-08 om 13:31.
Met citaat antwoorden
Oud 28-08-08, 14:11
konijn342's Avatar
Senior Member

konijn342 has much to be proud ofkonijn342 has much to be proud ofkonijn342 has much to be proud ofkonijn342 has much to be proud ofkonijn342 has much to be proud ofkonijn342 has much to be proud ofkonijn342 has much to be proud ofkonijn342 has much to be proud of
Dat het te weinig eiwit er in zat,vond ik ook al.Toen ik bij haar kwam ,vond ze dat ik te weinig koolhydraten at en teveel eiwitten en vetten (voornamelijk van de noten en lijnzaadolie) tot me nam :s.Ik sport 2 keer per dag.

En ja,ik gebruik visolie en een multivitamine .
Met citaat antwoorden
Oud 28-08-08, 14:36
MacB's Avatar
Member

als je 2x per dag sport zou ik al helemaal hoger in de kcal gaan zitetn..

te veel eiwitten op 1300? dat mens is gek.
te weinig carbs? het heet niet voor niets lowcarb
teveel vet heb je sowieso niet als je op 13-1500kcal zit dus wees daar maar niet bang voor.

Als je 2x per dag sport, wat doe je dan? 2 uur cardio? of 30min KT en 30min cardio.

ik zit nu zelf op 1500kcal, waarvan 200gr eiwit, MAX 50gr carbs en de rest vet.
vind dit zelf 1 vd beste lowcarb verhoudingen voor onder de 85kg bodyweight.
Misschien wat voor jou? (heb je tenminste nog enige kans op spierbehoud, waar die dieetist waarschijnlijk nog nooit van gehoord had haha )
Met citaat antwoorden
Oud 28-08-08, 15:41
konijn342's Avatar
Senior Member

's ochtends een uur cardio (of hardlopen) en 's middags doe ik dan de krachttraining,wat meestal een 1,5 uur in beslag neemt,soms daarna nog 20 minuten cardio.Ik zat eerst op 2000 /2100 kcal (voordat ik bij haar kwam ),waarvan het meerendeel uit eiwitten en vet bestond.Maar ze vond dat ik zowat een eiwit vergiftiging opliep..

Groetjes Anouk
Met citaat antwoorden
Oud 28-08-08, 15:55
MacB's Avatar
Member

omg....eiwitvergiftiging lolllll daarvoro moet je echt boven de 4-500gr komen wat is dat voor debeile dieetist zeg, heeft die het sonja bakker boek bestudeerd (ja ik kan me hier druk om maken).

maargoed,ga gewoon terug naar je eigen/deze kennis. heb je veeeel meer aan dan die andere zooi.

Als je echt veel sport is 2000kcal lowcarb een goed idee hoor
Met citaat antwoorden
Antwoord

Tags
dieet, nieuw

Topic Opties Zoek in Topic
Zoek in Topic:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus

Post Regels