| | 
28-05-08, 12:12
|  | Senior Member | | Geregistreerd: Dec 2007 Locatie: Groningen
| | | Visie over liefde
On Topic: Ik ben van mening dat je liefde moet zien als iets wat ervaringen teweeg brengt. Een ervaring die iets moet gaan toevoegen aan de mensheid.
Ik geloof niet dat je helemaal gelukkig bent, wanneer je levenslang met iemand je leven deelt. Dat zou wel mooi wezen en zeker iets zijn waar ik naar streef. Je bent verliefd op elkaar en na jaren ga je pas echt van elkaar houden. Dat houden van: moet ervoor zorgen dat je, je kinderen verzorgt en klaar maakt voor de maatschappij. Als dat allemaal is bereikt; dan gaan mensen toch vaak scheiden of ze blijven bij elkaar en sterven samen. Alleen zijn dit IMO vaak relaties waarin de man de baas is en niet de vrouw. Dat is iets wat ik zie bij bejaarde mensen die al enorm lang bij elkaar zijn.
Zeg nou is eerlijk: hoeveel mensen blijven nou werkelijk langer dan 20 jaar bij elkaar, (hebben kinderen) en zijn gelukkig met elkaar? In landen waarin de vrouwen emancipatie normaal is? Ik wil jullie vrouwen nergens de schuld van geven hoor, maar is het niet zo dat liefde 1 doel heeft en wanneer die bereikt is; jullie inzien dat alles chemisch was? En dit leuke en slechte herinneringen bij je achterlaat?
Psychedelica is de sleutel die past op het slot van het begrensde gedachtegoed die schapen met zich dragen.
| 
28-05-08, 12:25
| | Senior Member | | Geregistreerd: Aug 2007
| | Citaat:
Origineel gepost door jeffreyl Zeg nou is eerlijk: hoeveel mensen blijven nou werkelijk langer dan 20 jaar bij elkaar, (hebben kinderen) en zijn gelukkig met elkaar? | <Steekt vinger op>
Goed dat je me eraan herinnert, de 25 jaar nadert. We hebben 4 kinderen en zijn gelukkig met elkaar.
</>
| 
28-05-08, 12:26
|  | Senior Member | | Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: Rotterdam
| | Citaat:
Origineel gepost door PeterE <Steekt vinger op>
Goed dat je me eraan herinnert, de 25 jaar nadert. We hebben 4 kinderen en zijn gelukkig met elkaar.
</> | haha  tijd voor een feestje 
28-05-08, 12:50
| | Senior Member | | Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: hier uiteraard
| | |
(Ik steek ook mijn vinger op)
Ben in juli ook al 15 jaar samen met mijn partner(waarvan 2jaar getrouwd), hebben nu ook twee kinderen en ja ook nog steeds gelukkig.
__________________ Als ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest? | 
28-05-08, 12:52
| |
Trouwens mijn ouders zijn in december 50jaar getrouwd, hebben 6kinderen, boel kleinkinderen en houden nog steeds van elkaar.
dus het kan wel
__________________ Als ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest? | 
28-05-08, 15:01
| | Citaat:
Origineel gepost door PeterE <Steekt vinger op>
</> | Citaat:
(Ik steek ook mijn vinger op)
Ben in juli ook al 15 jaar samen met mijn partner(waarvan 2jaar getrouwd), hebben nu ook twee kinderen en ja ook nog steeds gelukkig.
| "Dat houden van: moet ervoor zorgen dat je, je kinderen verzorgt en klaar maakt voor de maatschappij. Als dat allemaal is bereikt; dan gaan mensen toch vaak scheiden of ze blijven bij elkaar en sterven samen"
Zijn jullie kinderen al onafhankelijk van jullie?
Psychedelica is de sleutel die past op het slot van het begrensde gedachtegoed die schapen met zich dragen.
| 
28-05-08, 16:26
| | |
mijn kinderen zijn nog jong en dus zeer afhangkelijk. Maar nu ik zelf moeder ben en "volwassen" ben ik eigenlijk nog niet onafhankelijk van mijn ouders. Moet er niet aan denken hen te moeten missen. Zeker nu weer merk ik hoe ik in slechte tijden hen weer nodig heb. Ben zelf ziek en kan even niet goed voor mijn kinderen zorgen. En mijn moeder, zij maakt zich weer erge zorgen om mij. Maar ook goede tijden ga ik 2a3keer per week bij hen langs. Dus ach wanneer ben je echt onafhankelijk...... Als ze overleden zijn denk ik want dan moet je wel
28-05-08, 20:52
|  | Super Moderator | | Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: belgie
| | |
pff ik dit jaar 16 jaar samen waarvan er 11 dan getrouwd
| 
20-06-08, 03:07
|  | Senior Member | | Geregistreerd: Oct 2007 Locatie: Earth
| | |
haha leuke topic.
Zo denk ik er ook over Jeffrey.
Monogamie heeft de mens uitgevonden.
Waarom kunnen we op verschillende mensen verliefd worden als het in de Bijbel is verboden, ... omdat we zouden getest worden.
Gaat er bij mij niet in....
Hetzelfde dat er homosexualiteit is, zou een ziekte zijn en je kan er van genezen.
Liefde is universeel, en dat is de les die we moeten leren.
In een relatie gaat het om eerlijkheid, elkaar geen pijn doen.
Daarom ben ik ook voor open-relaties, en dat bedoel ik niet zo zeer op sex gebied, maar meer met eerlijk zijn met het uiten van gevoelens.
Ik durf te beweren dat het meerendeel wat op bb forums zit bisexueel is en/of een slippertje heeft gemaakt.
En die dat niet doen die dromen ervan....
| 
20-06-08, 14:25
| | |
Een betere versie van wat er boven staat.
Vertakkingen die eindigen met een smart pleidooi en wanneer dat is afgesloten; word een geest gevuld met souvenirs. Een souvenir voegt een stukje ontwikkeling toe. Souvenirs zorgen voor een schild die een individu om zijn werkelijk ik gaan vormen door de jaren heen. Niet dat levenservaring zorgt voor een dikkere schild, maar levenservaring zorgt ervoor, dat je schild goed in elkaar word gepuzzeld.
Je pad naar het geluk toe; duurt zo lang als je wilt dat het duurt.
De kunst is, om zo eerlijk mogelijk tegen jezelf te zijn.
Als jij je geliefde tegen komt; ben je ervan overtuigd, dat je hier je hele leven mee gaat delen.
Met zo'n illusie is het niet zo moeilijk, om jezelf voort te planten.
Door de jaren heen, stappen individuelen van liefde naar houden van.
Het houden van; is voor mij niks meer dan een diep gewortelde liefde vol met souvenirs.
Liefde zorgt ervoor, dat je een eenheid gaat vormen met je geliefde.
Je groeit als het ware; diep in elkaar.
Dit moet jullie zo lang als dat mogelijk is, bij elkaar houden om jullie telgen gereed te maken voor de coöperatie.
Indien de nazaten zich van hun verwekkers hebben los gewricht.
Kunnen de stichters zich verder richten op hun geluk.
Hier zie je vaak, dat de individuelen uit hun eenheid stappen.
Dat is niet met iedereen zo!
Sommigen zijn onzeker en hebben zoiets: verbetering zou er wel niet komen en blijven bij hun partner, terwijl ze misschien hun werkelijkheid toch wel anders willen beleven of ze zijn nog steeds hartstikke gelukkig en willen verder genieten van hun ideale droombeeld, waar ze in het begin van hun relatie, samen over na hebben gedacht of gaan hun droombeeld verder componeren.
Liefde is is een illusie, veroorzaakt door chemische stofjes waarmee 2 individuelen zich naar elkaar toe trekken, zodat er gewerkt kan worden aan: voortplanting!
Laatst aangepast door jeffreyl : 20-06-08 om 15:56.
| 
20-06-08, 14:26
| |
Leuk je weer eens te zien Bear! Citaat:
Liefde is universeel, en dat is de les die we moeten leren.
In een relatie gaat het om eerlijkheid, elkaar geen pijn doen.
Daarom ben ik ook voor open-relaties, en dat bedoel ik niet zo zeer op sex gebied, maar meer met eerlijk zijn met het uiten van gevoelens. Ik durf te beweren dat het meerendeel wat op bb forums zit bisexueel is en/of een slippertje heeft gemaakt.
En die dat niet doen die dromen ervan....
| Dit ben ik helemaal met je eens.
De lusten zitten er iig wel.
Dat is normaal, human nature...
Laatst aangepast door jeffreyl : 20-06-08 om 16:01.
| 
20-06-08, 21:16
|  | Senior Member | | Geregistreerd: Oct 2007 Locatie: Earth
| |
Vindt het ook weer leuk om wat van jouw te lezen, erg leerzaam.
20-06-08, 23:49
| |
Oke, bedankt 
Tis gewoon puur diepgaand logisch redeneren vind ik zelf.
Schaak jij ook?
| 
29-06-08, 23:17
|  | Senior Member | | Geregistreerd: Aug 2007 Locatie: gorlaeus laboratorium
| | Citaat: |
Liefde is is een illusie, veroorzaakt door chemische stofjes waarmee 2 individuelen zich naar elkaar toe trekken
| eigenlijk is alles chemisch...denken wij en dan is ook alle denken chemisch
maar het blijft wonderlijk hoe deze chemicalien zonder dat wij ze bewust chemisch beinvloeden hun eigen weg zoeken.
Het is nog steeds niet gelukt om een stof te maken die bij toediening liefde veroorzaakt,een zgn afrodisiacum...daar bestaan veel fabeltjes over maar nog geen waarheid. Wat zou de liefde ook nog waard zijn als die door een drug gemaakt was?
Maar wat is de liefde dan waard,aangezien die door chemische stoffen gemaakt wordt? het enige verschil is dat die stoffen niet bewust toegedient worden.
| 
30-06-08, 11:41
| | |
afrodisiacum zit toch in 2cb? Lekker spul hoor..
Maar je hebt gelijk dat alles in principe chemisch is.
Ik vind het gewoon naïef, maar we lief, dat mensen liefde aan een droombeeld gaan koppelen.
Persoonlijk wil ik liever weten hoe het werkelijk in elkaar steekt.
Vandaar dat ik zo'n stuk tekst heb geschreven.
Dit is hoe ik er nu tegen aankijk.
Ik ben altijd bereid om mijn mening aan te passen indien ik de logica ervan inzie.
Tja, misschien is het maar beter dat er magisch tegen liefde aan word gekeken.
Naar mijn gevoel word het de laatste tijd meer gezien als een drug, dan dat ze echt gek zijn op zo'n persoon. En dat vind ik gewoon jammer.
|  | | | Topic Opties | Zoek in Topic | | | | | Weergave Modus | Lineare Modus |
Post Regels
| You may not post new threads You may not post replies You may not post attachments You may not edit your posts HTML code staat Uit | | | | | Welkom! | Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord | |